Eestimaa rahvusparkide kobarlogo
Asko Künnap
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.

Programm toimub koolis (2x 45 min) või looduskeskuses koos matkaga (5h).

Maakond: Ida-Virumaa
Kollaž. Õppeprogrammid koolieelikutele Iisaku Looduskeskuses.
Julia Kropatševa
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Iisaku looduskeskus pakub eelkooli lastele (6-7.a) järgmisi õppeprogramme, mis on seotud Iisaku looduskeskuse ekspositsiooniga:

  • Jäljed lumel - talvel
  • Puude elurikkus ja eluring - sügisel
  • Vähendame prügi - aastaringselt
  • Saladused mullas - kevadel ja sügisel
Maakond: Ida-Virumaa
narva jõgi
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärk anda ülevaade Eesti jõgede ökosüsteemist ja Narva jõe eripärast, Narva jõgi ümbritsevast keskkonnast ja inimeste mõjust keskkonnale, looduskaitsest Eestis. Kujundada säästva ellusuhtumist keskkonda. Tekitada huvi iseseisvalt uurida rohkem Narva jõe ja ümbritseva keskkonna ajaloost ja inimeste mõjust.

Maakond: Ida-Virumaa
Mis taim see küll on?  Ussilakk.
Anne-ly Feršel
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate sellest, millised söödavad ja mürgised taimed kasvavad Eesti looduses. Müüdid ja tegelikkus.

Maakond: Ida-Virumaa
lapsed uurivad soopinda
Piret Valge
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

 

Kas kõik sood on rabad, või kas kõik rabad on sood?
Seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased saavad ülevaate kuidas sood tekivad, tutvuvad soo kui elukeskkonnaga, õpivad tundma soos elavaid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Räägime soode tähtsusest ja kasutusvõimalustest.
Praktiliste tegevustena ja erinevaid vahendeid kasutades toimub soos liigilise elurikkuse uurimine ja soo tunnetamine erinevate meeltega, arutelud, töölehtede täitmine.

Maakond: Ida-Virumaa