Sillamäe ranniku kivid
M.Janssen
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Kontseptsiooni “Inimene ja meri” (Hohe Tied e.V., Kiel) alusel koostatud mereökoloogia teemaline õuesõppeprogramm.
Programm võimaldab erinevaid aktiivmeetodeid kasutades tundma õppida seoseid Läänemere arenguloo ja meie rannikutüübi vahel. Rannakivid jutustavad Maa ajaloost.
Mängides õpitakse tundma Läänemere regiooni riike ja nende lippe. 
Sillamäe ranniku enamlevinuid kivimitega tutvumine (liivakivi, lubjakivi, graniit, porfüür, gneiss), oma “mini-kollektsiooni” kogumine. Valminud kivimikollektsioonidest koostatakse näitus.

Maakond: Ida-Virumaa
 Jõe suudme ja mereranniku ökosüsteemi võrdlus
M.Janssen
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Kontseptsiooni "Inimene ja meri" (Hohe Tied e.V, Kiel) alusel koostatud mereökoloogia teemaline õuesõppe programm. Programm võimaldab erinevaid aktiivmeetodeid kasutades tundma õppida mereranna ökosüsteemide abiootilisi ja biootilisi tegureid, saadud andmeid võrrelda, näidata organismidevahelisi seoseid.

Programmi pakutakse vene keeles ja  viiakse läbi ainult suvel,  jõe suudmes, kus uuritakse jõe ökosüsteemi. Seejärel suunduvad osalejad mereranda. Läänemere kaldal viivad osalejad läbi programmi teise osa, teevad järeldusi ja analüüsivad saadud tulemusi.

Programmis kasutatakse aktiivõppemeetodeid: mängu, modelleerimist, vaatlemist, uurimist, väitlust, grupitööd.

Maakond: Ida-Virumaa
Keskkonnasõbralikud kaubad isevalmistatud looduslike värvide näitel
S.Kovalskaja
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.

Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.

Praktilise töötoa käigus selgitakse:

  • mis on tervislik elukeskkond ja kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
  • mis on „haige maja sündroom“
  • missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija

Osalejad õpivad ise kokku segada värve looduslikest komponentidest: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv.

Maakond: Ida-Virumaa
Töötuba  "Keskkonnasõbralikud tooted  ise valmistatud päevakreemi näitel"
M.Janssen
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.

Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.

Praktilise töötoa käigus selgitakse konkreetse tootegrupi – kosmeetikatoodete näitel:

  • -kuidas reklaam püüab mõjutada tarbija valikut
  • -kuidas teha keskkonnasõbralikumaid ostuvalikuid

Programmi käigus tutvutakse toote olelusringiga ja tema keskkonnamõjuga.

Osalejad valmistavad ise näokreemi looduslikest komponentidest ja õpivad toodetelt otsima ja ära tundma enamlevinud ökomärgiseid.

Maakond: Ida-Virumaa
Töötuba "Ökoloogiline elustiil ja mahetoidu märgistus"
M.Janssen
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.

Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles

 Praktilise töötoa käigus tutvutakse toiduainete tervise- ja keskkonnamõjuga ning analüüsitakse toiduainete koostist ohtlikke lisandite poolt, selgitatakse välja, kuidas keskkonnateadlik tarbija saab vältida ohtlikuid e-lisaaineid ja teha mõtestatud valikuid.

Osalejad otsivad pakenditelt ja tunnevad ära Eestis enamlevinud mahemärgiseid.

Mahetoidu ja tavatoidu erinevustega tutvumine ja mahemärgiste äratundmise praktiline kogemus aitavad mõista oma tarbijavaliku ja keskkonna-ning terviseseisundi seoseid. 

Maakond: Ida-Virumaa