

Programmi raames tutvutakse raba ehk kõrgsoo arenguga, selle imepärase maastiku osadega, raba taimestikuga ja loomastikuga. Retk viiakse läbi selleks suurepäraselt sobival Selisoo õppe-matkarajal.

Programmi käigus tutvustatakse 3 erinevat rekultiveerimise viisi. Sealjuures arutletakse, millised rekultiveerimise viisid on kõige kasulikumad majanduslikult, millised looduse taastumise seisukohalt, millised on põnevamad, millised võimalused veel võiksid olla.
Kilekottide massilise kasutamise globaalne kahjulikkus maailmas ei kutsu juba ammu esile vaidlusi. Õppetegevuse käigus saavad õpilased teada mitte ainult kilekottide kasutamise kahjulikkusest looduskeskkonnale, vaid juhendajaga koostöös jõutakse ka võimalike alternatiivideni materjali kasutamisel inimese igapäevaelus. Samuti saab iga õpilane iseseisvalt valmistada (dekoreerida trükimustriga) endale isikliku korduvkasutatava tekstiilkoti

Klaas on täiel määral ümbertöödeldav materjal, seega on selle taaskasutamine täiesti jäätmevaba protsess, mis vähendab ümbritsevale loodusele negatiivset mõju. Tegevuse käigus tutvuvad õpilased klaasi tootmistehnoloogia ja ümbertöötlemisega, saavad infot Eestis tegutsevate klaastaara tootjate kohta. Samuti tutvutakse klaastaara vastuvõtu tingimuste ning alternatiivsete klaasi taaskasutusvõimalustega, näiteks käsitöös ja loometööstuses. Õpilastegevuste raames viime läbi klaasmosaiigiteemalise meistriklassi.

Programmi käigus saadakse ülevaade loodusressursside – liiv, turvas, joogivesi, tehnoloogiline vesi ja põlevkivi – kasutamise kohta ning nende mõjust kaitsealale, Kurtna järvestikule.