

Tekstiili- ja rõivatööstus on äärmiselt globaliseeritud. Programm annab ülevaate tekstiiliahelas toimuvast keskkonna koormamisest ning toob välja seosed meie endi tarbimisharjumustega. Lisaks probleemi väljatoomisele käsitletakse esmaseid samme võimalustest muuta väga lihtsalt oma elustiil keskkonnasäästlikumaks.

Õppekäik toimub Aidu karjääri vanemas osas. Retke käigus antakse ülevaade Aidu kanalite vetest, puistangutest, rekultiveerimise viisidest, rekultiveeritud metsadest, looduse taastumise protsessidest, loomastikust ja linnustikust. Õppekäiku mitmekesistavad eriilmelised ülesanded. Retke lõpus külastatakse Sipelgamäge, kus avaneb vaade Aidu karjäärile, rajatavale tuulepargile ja ümberkaudsetele tehismägedele.

"Täiusta elukeskkonda" on programmi mitut valdkonda hõlmav teema, mida soovitame alustada kohast, kus me veedame palju aega, st lasteaiast, kus seda programmi viiakse läbi. Pakume lastele värsket pilku lasteaia õuele, uurida loodust ja taimi, mis seal kasvavad, istutada 2 dekoratiivset või viljapuud (mille valib õpetaja), rajada viljaaed. Aktiivõppemeetodite abil tutvustatakse programmis osalejatele ümbritsevaid puid, määravad nende nimesid ning istutavad koos oma õpetaja (ja vanematega) 2 puud oma aias. Edaspidi programmi osalejad jätkavad istiku kasvu jälgimisega ning hoolitsevad selle eest koolieelse asutuse territooriumil.

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.
Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.
Praktilise töötoa käigus selgitakse:
- mis on tervislik elukeskkond ja kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
- mis on „haige maja sündroom“
- missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija
Osalejad õpivad ise kokku segada värve looduslikest komponentidest: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv.

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.
Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.
Praktilise töötoa käigus selgitakse konkreetse tootegrupi – kosmeetikatoodete näitel:
- -kuidas reklaam püüab mõjutada tarbija valikut
- -kuidas teha keskkonnasõbralikumaid ostuvalikuid
Programmi käigus tutvutakse toote olelusringiga ja tema keskkonnamõjuga.
Osalejad valmistavad ise näokreemi looduslikest komponentidest ja õpivad toodetelt otsima ja ära tundma enamlevinud ökomärgiseid.