

Programmi käigus õpivad lapsed märkama kivide erinevaid värve, kuju ja koostist looduses. Mängides, kive veeretades ja loksutades saab selgeks, et kaugeltki mitte kõik kivimid ei ole oma omadustelt sarnased. Lapsed hakkavad lihtsate võtetega uurima miks see niimoodi on. Vestluse ja vaatluse käigus selgub tõde kivimite tekkest, nende tähtsusest looduses ja kasutamisest inimese poolt.

Õppeprogrammi käigus keskendutakse mandrijää poolt Eesti aladele kantud kivimitele. Õpitakse tundma sette- , tard-, ja moondekivimeid, nende koostises olevate kivimite erimeid ja nendes peituvaid mineraale. Õpilased saavad teadmisi suurematest ja väiksematest rändkividest, nende tekkest ja rännuloost. Omandatakse mõisted: moreen, kivim, mineraal, magmakivim, moondekivim, graniit, gneiss, migmatiit, vilk, kvarts, päevakivi.

Programmi käigus õpitakse tundma Eesti geoloogia põhialuseid, keskendudes Hiiumaa geoloogilise mineviku eripärale. Praktiliste tegevuste käigus õpitakse tundma erinevaid kivimeid ja nende teket. Tutvutakse infoga õppestendidel, katsetatakse, otsitakse vastuseid vastavalt ülesandele ( Kärdla meteoriidikraater, kivimite kasutamise, fossiilid, tardkivimid, moondekivimid). Õppeprogramm lõpeb rühmade esitluse ja kokkuvõttega

Õppeprogrammi käigus õpitakse tundma Hiiumaal leiduvaid fossiile. Räägitakse kivististe tekkest, õpitakse tundma nende lihtsamalt määratavaid rühmi. Asetatakse kujundlikult inimene ja tänane loodus pikale ajateljele ja adutakse elurikkust sadade miljonite aastate jooksul. Lastel on võimalus ise otsida, määrata joonistada kunagi elanud elukaid, kujutades neid ammustes elukeskkondades.