Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mängu autoriteks on Tallinna Ülikooli erinevate erialade tudengid. „Aaretejahti“ saavad Tallinna botaanikaaias iseseisvalt mängida nii lasteaiarühmad kui lastega pered. Lapsed leiavad piltkaartide abil kasvuhoonetest taimed ja lahendavad vastavalt juhisele nuputamisülesande.

Maakond: Harjumaa
avastusretk
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa
kuusevõrsed
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning metsast
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Aastaaegadest tulenevate muutuste märkamine ja mõtestamine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa
varjualune
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Motiveerida lapsi ja noori looduses liikuma ja ümbritsevat keskkonda uurima. Õpime praktilisi matkatarkusi igapäevaselt looduses kasutama ning püüame hajutada hirmusid ja eelarvamusi seoses looduses liikumisega. Soodsa pinnase selleks loob liigiõpe – toetame loodusõpetuses (bioloogias) õpitut vahetult proovile panema ning huvi tundma meid ümbritseva vastu. Oleme arvamusel, et sügavam teadmine ümbritseva looduse kui terviku vastu loob eelduse mõistlikumale ja hoolivamale käitumisele tulevikus – olgu selleks siis RMK radade avastamine, kalapüügiretk või liigi(kaitse)-spetsiifiline tegevus tulevikus.

Maakond: Harjumaa
röövik
Karoliina Lass
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:
  • Looduse märkamine ja võrdlemine aastaajast tulenevalt.
  • Elusloodus ja eluta loodus
  • Õpitakse tundma taime- ja loomaliike, keda näeme oma retkel või kelle tegevusjälgi me leiame.
  • Okaspuud ja lehtpuud. Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas, võrdlemine.
  • Sammal vs samblik.
  • Orienteerumine metsas, loodusmärkide jälgimine.
  • Meelte kasutamine looduses - lisaks vaatamisele ja märkamisele kuulame metsahääli, otsime, mida saab metsas maitsta, nuusutame metsalõhna ja kombime erinevaid „asju“.
  • Looduse kunstiteose märkamine ja ise looduspildi tegemine.
Maakond: Harjumaa