

Veealuse maailma salapära ja ilu on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus hoopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.
Allveelaevasõiduga seonduvad küsimused saavad selgemaks õppeprogrammis, kus õpilased katsetavad vedelike tihedustega ja võimalustega õhku vee alla viia. Lisaks käsitletakse õppeprogrammis ka tiheduse sõltuvust temperatuurist ning tiheduse ja ruumala seoseid.

Loodusõpperajal näeb kuivendatud metsastunud raba ja taas-soostuvaid rabaalasid; allikaid, kraave ja noort Pääsküla jõge; sügisel marju ja seeni, kevadel õitsvat rabataimestikku; palju kobraste ja musträhnide tegevusjälgi ning mitmeid väiksemaid rabaelanikke.

Programmi käigus toimub mänguliselt hariduslik umbes 1,3 kilomeetri pikkune avastusretk Varsaallikate juurde. Liigutakse vaadeldes ja märgates läbi looduse ning arutletakse ümbritseva keskkonna üle.

Muuseumitunnis saame tuttavaks Läänemere - meie jaoks väga olulise ning igapäevaelu mõjutava veekoguga. Õpime tundma Läänemerd läbi praktiliste ja rühmatöö, seejärel analüüsimine saadud infot ja proovime leida parimaid lahendusi inimeste ja loomade silmade läbi. Praktiliste tegevuste abil uurime mere füüsikalisi omadusi, tutvume seal elavate taimede ja loomadega ning arutleme merekaitse tähtsuse üle.

Kuidas looduses liikuda nii, et hea oleks nii sul kui loodusel? Mida panna matkakotti, mida koju jätta? Mida teha, kui ära eksid? Alustame oma metsaretke asjalikust planeerimisest. Uurime kaarti, räägime, kuidas matka ajal hea kaaslane olla ja mängime läbi ohtlikud olukorrad.