
Õppeprogramm toimub klassiruumis. Juhendaja räägib Maa geoloogilisest ehitusest, lubjakivi tekkest organismide jäänuste settimises ja kivistumise tagajärjel ning kivististe tekkimisest. Räägitakse ka Eesti territooriumil enimleiduvatest kivististest ning miks me just neid enim leiame ning mida need kivistised meile kaugetest aegadest räägivad. Juhendaja illustreerib oma juttu videode ja fotodega fossiilidest. Pärast toimuvad grupitööd mille käigus erinevad grupid koguvad infot erinevate fossiiligruppide kohta ning tutvustavad neid siis ka ülejäänutele.

Õpilased lähevad koos juhendajaga Keila-Joe parki, otsivad linde, taimi, putukaid, määravad neid koos. Toimub ka küsimustele vastamine looduses nähtu, infostendide või interneti abil, Programmi lõpus tehakse ühine päeva kokkuvõte. Parimad saavad auhinnad.

Rand ja meri kui elukeskkond
Tutvuda rannikumere elustikuga: peamised imetajad, linnud, kalad, selgrootud ja taimed.
Suurendada laste teadlikkust Läänemere keskkonna probleemidest.
Põnevaid karstinähtusi selgitame Tuhala karstialal, kus põimuvad nii esivanemate uskumused kui teaduse seisukohad. 2,5 km pikkusel matkarajal on näha kõiki tüüpilisi karstivorme. Siin on koopaid, orge, lehtreid, nõgusid, järvi ja allikaid. Kolmeharuline maa-alune jõgi tõuseb võimsate Veetõusme allikatena (siin on veehulk 3 tuhat liitrit sekundis), et jätkata oma teekonda Pirita poole. Erilisel kohal on aga kuulus Tuhala Nõiakaev, kus aeg-ajalt nõiad vihtlemas käivad.

Õpilastele selgitatakse ülesannet ja jagatakse nad 2-liikmelisteks võistkondadeks. Võistkonnad lähevad iseseisvalt Keila-Joa pargi loodusrajale, kus otsivad oma isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, õigeid vastuseid. ja vastavad samuti oma telefonis. Vastused jõuavad kohe ka juhendaja telefoni.
Pärast ülesande täitmist arutatakse vastused läbi ja tublimad saavad auhinnad.