Vääna jõgi
Lada Mehikas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Aktiivõppereis erinevate veekogude tundmaõppimiseks.

Harku või Maardu järv - milline on järv ja kes seal elavad.

Vääna või Pirita jõgi - mõõdetakse voolukiirust, vaadeldakse elanikke jõe sees ja ääres ning kallaste erinevust eri kohtades.

Vääna-Jõesuu või Looderanna (Ülgasel) - piknik ja retk mööda randa

Maakond: Harjumaa
Kaasaegset iseliikuvat traktorit uurimas
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvustatakse säästvat põllumajandamist nitraaditundlikul alal, põhjavee kaitset, karstiala omapära ning seeläbi parandatakse õpilaste loodusteadlikkust veekaitse ja majandusefektiivsuse seosest. Tutvutakse praktiliste lahenduste ja võtetega, mida rakendatakse säästva põllumajandamisel nitraaditundlikul alal. Teostatakse praktilisi ülesandeid: mullaprofiili/-niiskuse ja alusmaterjali uurimine, uuritakse mineraalide teket joogivees ning lubjakivi lahustumist, lubjakivi kaevandamise mõju veereziimile, karjakasvatuse mõju põhjaveele ja õigusaktide täitmise mõju sellele. Programmi käigus külastatakse Kostivere karstiala pooloodiliku , Jägala juga ning Jõelähtme -ja Jägala jõe liitumisekohta. Kohalike põllumeeste juures tutvutakse kaasaegse loodussäästliku maaharimistehnikaga.

Maakond: Harjumaa
Jägala joal
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet, fotosünteesi, karsti teket, settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala mõistet, joa, kose ja kärestiku erinevust, maakoore pindmisi kihte, hüdroenergia tootmise poolt ja vastuargumente. Juhendaja juhib uuritavate nähtuste juures temaatilist arutelu ja esitab suunavaid küsimusi, õpilased arutlevad ja otsivad vastuseid ja lahendusi. Vahepeal teeme piknikupausi.

Maakond: Harjumaa