Kala Võrtsjärve kalamuuseumis
Evelin Laanest
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilaste hulgas populaarne programm - algul mõned küll võõristavad mereelukate lõhna, aga lõpuks on enamus näppupidi kalade sisemuses ega taha kuidagi lõpetada.

Need, kellele praktilises osas kaasalöömine üldse ei passi, võivad piirduda vaatlemise ja kirjatööga ning saavad meelekosutuseks lõpuks elavnurka pehmete ja karvaste juurde.

Maakond: Harjumaa
Vääna jõgi
Lada Mehikas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Aktiivõppereis erinevate veekogude tundmaõppimiseks.

Harku või Maardu järv - milline on järv ja kes seal elavad.

Vääna või Pirita jõgi - mõõdetakse voolukiirust, vaadeldakse elanikke jõe sees ja ääres ning kallaste erinevust eri kohtades.

Vääna-Jõesuu või Looderanna (Ülgasel) - piknik ja retk mööda randa

Maakond: Harjumaa
Millimallikas ehk meririst on tüüpiline Läänemere asukas
Alexander Vasenin (Wikimedia CC BY-SA 3.0)
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Muuseumitunnis saame tuttavaks Läänemere - meie jaoks väga olulise ning igapäevaelu mõjutava veekoguga. Õpime tundma Läänemerd läbi praktiliste ja rühmatöö, seejärel analüüsimine saadud infot ja proovime leida parimaid lahendusi inimeste ja loomade silmade läbi. Praktiliste tegevuste abil uurime mere füüsikalisi omadusi, tutvume seal elavate taimede ja loomadega ning arutleme merekaitse tähtsuse üle. 

Maakond: Harjumaa
Jägala joal
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet, fotosünteesi, karsti teket, settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala mõistet, joa, kose ja kärestiku erinevust, maakoore pindmisi kihte, hüdroenergia tootmise poolt ja vastuargumente. Juhendaja juhib uuritavate nähtuste juures temaatilist arutelu ja esitab suunavaid küsimusi, õpilased arutlevad ja otsivad vastuseid ja lahendusi. Vahepeal teeme piknikupausi.

Maakond: Harjumaa