Mesilaste vaatlustaru juures
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses erinevates elukohtades metsas, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Programm algab selgrootute tutvustusega, tutvustatakse putukaid piltide abil. Toimub õppekäik putukate püüdmiseks, leitud liigid kogutakse purkidesse ja määratakse.

Käsitletakse putukate paiknemist toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaruga tutvumine. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi. 

Eesmärk: Putukate vaatlus ja tundmine. Uurida putukaid erinevates elukohas ja jälgida ning teada putukate olulisust.

Maakond: Harjumaa
Noored päikesekella valmistamas
Priit Adler
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kinnistatakse kaardi ja kompassiõpet praktilisel maastikult liikumisega. Pinnavormid on vahelduvad: oosid, voored, lohud, künkad veekogud, teed, püstkojad männimetsas koos loodusväärtuste objektidega. Korratakse ja määratakse ilmakaari, tingmärke, legendi, mõõtkava, samakõrgusjooni, reljeefi. Orienteerumine kompassi ning kaardiga nõmmemetsas üksikult või paaridena. Kompassi ja kaardi abil leitakse maastikul 10 orienteerumise märgist ja fikseeritakse punktis viibimine kompostriga.

Alates 7. klass õpitakse määrama asimuuti, suunda, kompassiga kaardi abil.

Maakond: Harjumaa
allveelaevad
Roomet Ild
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Veealuse maailma salapära ja ilu on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus hoopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.

Allveelaevasõiduga seonduvad küsimused saavad selgemaks õppeprogrammis, kus õpilased katsetavad vedelike tihedustega ja võimalustega õhku vee alla viia. Lisaks käsitletakse õppeprogrammis ka tiheduse sõltuvust temperatuurist ning tiheduse ja ruumala seoseid.

Maakond: Harjumaa
Kopbraste töö
Lada Mehikas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Loodusõpperajal näeb kuivendatud metsastunud raba ja taas-soostuvaid rabaalasid; allikaid, kraave ja noort Pääsküla jõge; sügisel marju ja seeni, kevadel õitsvat rabataimestikku; palju kobraste ja musträhnide tegevusjälgi ning mitmeid väiksemaid rabaelanikke.

Maakond: Harjumaa
Millimallikas ehk meririst on tüüpiline Läänemere asukas
Alexander Vasenin (Wikimedia CC BY-SA 3.0)
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Muuseumitunnis saame tuttavaks Läänemere - meie jaoks väga olulise ning igapäevaelu mõjutava veekoguga. Õpime tundma Läänemerd läbi praktiliste ja rühmatöö, seejärel analüüsimine saadud infot ja proovime leida parimaid lahendusi inimeste ja loomade silmade läbi. Praktiliste tegevuste abil uurime mere füüsikalisi omadusi, tutvume seal elavate taimede ja loomadega ning arutleme merekaitse tähtsuse üle. 

Maakond: Harjumaa