

Õpituba algab erinevate ajalooliste ja tänapäevaste kuumaõhupallide tutvustusega. Seejärel selgitatakse kuumaõhupalli lennutamise tööpõhimõtet, mille käigus tutvutakse tiheduse mõistega. Demonstratsioonkatsete käigus sõnastavad õpilased seoseid õhu tiheduse ja paisumise kohta. Seejärel juhendatakse õpilasi õppeklassis käepärastest vahenditest lihtsat kuumaõhupalli ehitama. Rühmades meisterdatud kuumaõhusõidukid peavad lõpuks läbima esimese katselennu. Pärast katselendu analüüsitakse oma katselennu õnnestumist. Õppeprogramm lõpeb kokkuvõttega programmis käsitletud mõistetest ja uutest teadmistest.

Programmi ajal tehakse vahvate katsete käigus lähemat tutvust Maa põhielementidega. Katsed on õpetlikud, kuid lõbusad ja ohutud ning neid saavad lapsed ise kaasa teha!

Õppepäeval keskendutakse peamiselt looduse vahetule kogemisele (õppekäik kasvuhoonetes) ning praktilisele tegevusele (fotosünteesi ja hingamise põhjalik selgitamine ning ülesannete lahendamine). Õpilane eristab taime- ja loomarakku ning nende peamisi osi joonistel, koostab ja analüüsib skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest ning selgitab fotosünteesi osa taimede elutegevuses. Õpilane õpib kasutama mikroskoopi ning valmistama preparaate taimeraku ehituse, kloroplastide ja õhulõhede vaatamiseks mikroskoobi abil. Õpilane viib läbi katse taimepigmentide eraldamiseks. Õppekäik kasvuhoonetes võimaldab õpilasel tunnetada paremini taimeriigi mitmekesisust ning mõista taimede erinevaid kohastumusi fotosünteesi võimalikult otstarbekaks toimumiseks.

Õppepäeval keskendutakse peamiselt looduse vahetule kogemisele. Õpilane teeb Tallinna botaanikaaia ilmajaamas ning tiigis lihtsamaid mõõtmisi, püüab välja ja määrab veekogus elavaid taimi ja loomi. Mullakaeve juures saab õpilane ülevaate mullahorisontidest ja erinevatest mullatüüpidest.
