Mägra urg
Reet Kristian
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm tutvustab jahipidamist ja selle eesmärkide muutumist ajas (toit, arvukuse reguleerimine, harrastus jt). Õpitakse tundma valikut jahiulukite nahku, koljusid ja nende liikide bioloogiat. Jahi pidamine võõrliikidele. Programmi läbiviimisel kasutatakse jahinduslikku õppekogu (ulukite nahad, koljud, ekskremendid). Õpilane täidab töölehe.

Maakond: Harjumaa
Vee-elustiku uurimine
Vee-elustiku uurimine. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus saadakse kogemus vee-elukeskkonna ja -elustiku uurimisest, arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust. Tehakse vaatlusi: mõõdetakse vee temperatuuri ja happesust, võimalusel ka veekogu sügavust ja Secchi kettaga vee läbipaistvust. Rühmatööna teostatakse kahvapüüki. Õpitakse määrajate kasutamist, määratakse selgrootute liigid/rühmad ja toitumistüüp. Hinnatakse uuritud veekogu selgrootute mitmekesisust ja veekogu seisundit. Arutletakse vee-elustiku mitmekesisuse tähtsusest looduses ja inimese elus.   

Maakond: Harjumaa
LK märgis
Kaitstava objekti tähis. Foto:Reet Kristian
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programm tutvustab Eesti looduskaitsesüsteemi põhimõtteid. Läbi erinevate tegevuste õpitakse tundma looduskaitse ajalugu, Eestimaa looduskaitsesüsteemi ja kaitsealasid, kaitsealade tüüpe ja vööndeid. Arutletakse kas ja kelle eest on vaja loodust kaitsta ning kuidas igaüks saab panustada loodushoidu süsteemi.  Õpilased oskavad märgata ja teada anda keskkonnarikkumistest.

 

Maakond: Harjumaa