rästik
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

“Maad on, inimene ei käi. Vett on, laev ei sõida?”

Õuesõppe programm, mis annab õpilastele võimaluse tutvuda raba kui elukeskkonnaga. Proovime omal nahal järgi, kas mõistatus peab paika ning tõesti inimesed rabas liikuda ei saa. Otsime vett, kus laevad sõitma mahuksid. Lisaks pöörame tähelepanu rabas valitsetavatele elutingimustele, saame tuttavaks kohalike taimede ning loomadega. Rabas liikudes jälgime, kuidas on omavahel seotud loodus, kohalik kultuuripärand ja erinevad õppeained. Proovime raba kogeda oma erinevate meelte abil. Tähelepanu pöörame ka sellele, et meil endil oleks looduses ohutu liikuda ning samal ajal me ei kahjustaks oma tegevustega ümbritsevat loodust.

Maakond: Harjumaa
jõeprogramm
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Keila-Joa parkmetsa ja jõe programmis õpime tundma erinevaid pargitüüpe. Miks on pargid loodud ja millised on põhilised stiilid (prantsuse- inglise) Keila-Joa kui  üks parimaid inglise stiilis parke. Keila jõgi ja selle vaheldusrikas alamjooks annab meile võimaluse tutvuda erinevate vooluveekogude ja nende osadega. Mis on valgala, kärestik. Kes on siirdekala, milliseid veelinde kohtame.

Kevadistel programmidel näeme loodusetärkamist (jõe orust tingitud soojem kliima). Sügiseste programmide puhul võib õnnestuda näha lõheliste rännet.

Maakond: Harjumaa
röövik
Karoliina Lass
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:
  • Looduse märkamine ja võrdlemine aastaajast tulenevalt.
  • Elusloodus ja eluta loodus
  • Õpitakse tundma taime- ja loomaliike, keda näeme oma retkel või kelle tegevusjälgi me leiame.
  • Okaspuud ja lehtpuud. Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas, võrdlemine.
  • Sammal vs samblik.
  • Orienteerumine metsas, loodusmärkide jälgimine.
  • Meelte kasutamine looduses - lisaks vaatamisele ja märkamisele kuulame metsahääli, otsime, mida saab metsas maitsta, nuusutame metsalõhna ja kombime erinevaid „asju“.
  • Looduse kunstiteose märkamine ja ise looduspildi tegemine.
Maakond: Harjumaa
talv metsas
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:
  • Siduda praktiline looduse tundmine ja koolis õpitu
  • Tutvuda talvises metsas tegutsejate ja nende jälgedega
  • Arendada õpilastes looduse tunnetamise ja märkamise oskust
  • Süvendada õpilaste keskkonnatundlikkust ja seda hoidvaid väärtusi
Maakond: Harjumaa
lõke püstkojas
Karoliina Lass
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Valguse ootus on aasta kõige pimedamal ajal toimuv loodus- ja kultuuriloo programm, mis mõtestab läbi saadavate emotsioonide, kogemuste ja teadmiste meie ajaloolist pärimust, kus inimesed ja loodus on olnud tihedalt seotud. Programm on heaks võrdlusmaterjaliks tänapäeva jõulude tähistamise kommetele.

  • Teadmiste süvendamine pärimus- ja kultuuriloost talviste maarahvapühade näitel (pööripäevad, hingedeaeg, toomapäev)
  • Looduses toimuvate muutuste märkamine (pööripäevade tähtsus ning tähendus)
  • Tutvumine talvise metsaga – räägime taimedest ja loomadest
Maakond: Harjumaa