rästik
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

“Maad on, inimene ei käi. Vett on, laev ei sõida?”

Õuesõppe programm, mis annab õpilastele võimaluse tutvuda raba kui elukeskkonnaga. Proovime omal nahal järgi, kas mõistatus peab paika ning tõesti inimesed rabas liikuda ei saa. Otsime vett, kus laevad sõitma mahuksid. Lisaks pöörame tähelepanu rabas valitsetavatele elutingimustele, saame tuttavaks kohalike taimede ning loomadega. Rabas liikudes jälgime, kuidas on omavahel seotud loodus, kohalik kultuuripärand ja erinevad õppeained. Proovime raba kogeda oma erinevate meelte abil. Tähelepanu pöörame ka sellele, et meil endil oleks looduses ohutu liikuda ning samal ajal me ei kahjustaks oma tegevustega ümbritsevat loodust.

Maakond: Harjumaa
jõeprogramm
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Keila-Joa parkmetsa ja jõe programmis õpime tundma erinevaid pargitüüpe. Miks on pargid loodud ja millised on põhilised stiilid (prantsuse- inglise) Keila-Joa kui  üks parimaid inglise stiilis parke. Keila jõgi ja selle vaheldusrikas alamjooks annab meile võimaluse tutvuda erinevate vooluveekogude ja nende osadega. Mis on valgala, kärestik. Kes on siirdekala, milliseid veelinde kohtame.

Kevadistel programmidel näeme loodusetärkamist (jõe orust tingitud soojem kliima). Sügiseste programmide puhul võib õnnestuda näha lõheliste rännet.

Maakond: Harjumaa
kevadine Muraste loodus
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Põhja-Eesti pankranniku retke käigus uurime maa geoloogilist ajalugu. Meie pankrannik on osa Balti klindist, mis algab Laadoga järve juures, palistab Põhja-Eesti rannikut ja kulgeb edasi mere põhjas ning avaldub taas kaugematel saartel. Maa ajaloo geoloogilise õppematerjalina on ta ainulaadne, kus paljanduvad aluskivimid ajast, mil elu planeedil ei olnud veel arenema hakanudki. Suurupi poolsaar on huvitav, kuna kaks olulist lasundi kihti asuvad erinevatel platoodel. Mere ääres saame tutvuda kambriumi ajastu kivimitega ja pärast lühikest matka jõuame ordoviitsiumi ajastu ladestusteni.


Programm toimub lumevabal ajal ja selle käigus saame teada, mis oli „suur pauk”, mis vahe on kõvadel aluskivimitel ja settekivimitel. Vaatame, miks on paekivi lasund murdunud nagu saehammas. Kas siin elasid ka dinosaurused või hoopis peajalgsed? Käsitletavad teemad on ka maavarad, põlevkivi omadused ja kuidas teaduse arenedes on meie ordoviitsiumi ladestu väärtuslike muldmetallide teemal huviorbiiti sattunud.

Maakond: Harjumaa
avastusretk
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa
Muraste pankrannik
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õuesõppe programm, mille käigus vaatleme praktiliselt geoloogilist kalendrit 500 miljonit aastat tagasi kuni tänapäevani. Saame teada, mis on erinevad ajastud, kuidas tekkisid kivimid ja millest nad koosnevad. Mõtestame lahti settekivimite erinevad lasundid ja rännakul püüame leida ajastutele iseloomulikke taimi. Proovime mõista pankranniku tähtsust meie looduses ja selle kujunemisel toimunud protsesse

    Maakond: Harjumaa