mikroskoop
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Mikroskoobi ja erinevate rakkude tundmaõppimise praktikum. Rühmas kuni 12 õpilast.

Õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.

Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad (igal õpilasel on oma mikroskoop):

  • mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
  • erinevate rakkude prepareerimine; 
  • erinevate rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
  • rakkude võrdlemine esitluse vaatamisel. 

Soovituslik 7.klass:

7.kl - toetab bioloogia ainekava: bioloogia uurimisvaldkond; mikroskoobi ehitus ja tööpõhimõtted; märgpreparaadi valmistamine ja vaatlemine. 

Maakond: Pärnumaa
mik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpime tundma taimede tähtsust ja nende kohastumusi, mikroskopeerime ja teeme erinevaid preparaate.

Praktikumi läbivad teemad:

  • uurime taime- ja loomaraku erinevusi,
  • valmistame preparaate, et vaadelda kloro-,kromo- ja leukoplaste;
  • vaatleme taimeraku erinevaid organelle ja nende ülesandeid.

Igal õpilasel on  praktikumi läbimiseks mikroskoop.

Soovituslik 8. kl - toetab bioloogia ainekava: taimede tunnused ja eluprotsessid, mikroskopeerimine.

 

Maakond: Pärnumaa
rakk
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Praktikum viiakse läbi väikestes gruppides ja õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.

Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad:

  • mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
  • taime-, looma-, seene- ja bakteriraku prepareerimine; 
  • rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
  • rakkude võrdlemine. 

Soovituslik 8. kl ja gümnaasium:

8.kl - toetab bioloogia ainekava: mikroorganismide tunnused ja eluprotsessid; taimede tunnused ja eluprotsessid; seente tunnused ja eluprotsessid.

Gümnaasium - toetab  bioloogia ainekava: kursus Rakud ja nende uurimine.

Maakond: Pärnumaa
konn
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Selgitatakse erinevusi mulla ja turba vahel - esitlus, õppefilm, vestlus, arutelu, näidised. Õpitakse tundma turbasambla ehitust. Praktikumides igal õpilasel on oma mikroskoop. Õppe läbiviimisel kasutatakse turba näidiseid, mikroskoope, prepareerimisvahendeid.

Käsitletakse järgmisi teemasid:

  • turba tekkimine ja koostis;
  • turbasambla ehitus ja omadused;
  • mikroskopeerimine turbasambla lehest preparaadi valmistamine ja uurimine;
  • soo kui elukeskkond.

Soovituslik 6. klass - toetab loodusõpetuse ainekava - soo kui elukeskkond, mikroskoopia.

Maakond: Pärnumaa