Loodusmaja
Pernova hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Maakera loodusvööndid kui erinevate tingimustega elukeskkonnad, nende iseloomustamine kliima, taimkatte ja loomastiku abil.

Programm algab planetaariumis õhkkonna, ilmaelementide ja kliimavöötmete tutvustamisega. Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Seejärel suundutakse paarikaupa loodusvööndite õpperajale loodusmajas.

Soovituslik 8. klass, toetab georaafia ainekava - ilm ja kliimaK kliimadiagrammid ja kliimakaardid; kliimat kujundavad tegurid; temperatuuri ja õhurõhu seos; ookeanide, merede ja pinnamoe mõju kliimale; kliimavöötmed; looduskomponentide vastastikused seosed; inimtegevus ja keskkonnaprobleemid erinevates loodusvööndites ning mäestikes.

Soovituslik aeg õpprogrammi läbimiseks II poolaasta.

Maakond: Pärnumaa
Vaade merele
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Hoolimata sellest, et Eestil on väga pikk rannajoon ning läbi ajaloo olnud tihe side merega, on paljudele Läänemeri siiski võõras. Me ei tea päris täpselt, millised elukad meres elavad, kui suur on nende elurikkus ning kohanemisvõime. Sageli ei oska me ka näha seost mere "tervisliku" seisundi ja  meie tarbimisharjumuste vahel.

Maakond: Pärnumaa
mikroskoop
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Mikroskoobi ja erinevate rakkude tundmaõppimise praktikum. Rühmas kuni 12 õpilast.

Õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.

Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad (igal õpilasel on oma mikroskoop):

  • mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
  • erinevate rakkude prepareerimine; 
  • erinevate rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
  • rakkude võrdlemine esitluse vaatamisel. 

Soovituslik 7.klass:

7.kl - toetab bioloogia ainekava: bioloogia uurimisvaldkond; mikroskoobi ehitus ja tööpõhimõtted; märgpreparaadi valmistamine ja vaatlemine. 

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmmi eesmärk on anda visuaalne ülevaade Päikesesüsteemist kui tervikust, asetades rõhu planeetidele (ja nende keskkondade erinevustele planeet Maast) kui Päikesesüsteemi kõige mitmekesisematele objektidele ning kinnistades teadmisi läbi praktilise õppe.

Õppetöö viiakse läbi planetaariumis, kus antakse visuaalne ülevaade Päikesesüsteemist 360-kraadise fulldome programmi abil, ja kosmoseteemalisel näitusealal.

Õppetööd läbivad teemad:

  • vaadeldakse Päikesesüsteemi kaheksat planeeti ja teisi Päikesesüsteemi tähtsamaid objekte, nagu Päikest ja Kuud; 
  • uuritakse planeetidel valitsevaid keskonnatingimusi ja võrreldakse neid Maa omadega; 
  • võrreldakse planeetide suurust ja kaugust Päikesest ning visualiseeritakse Päikesesüsteemi kui tervikut;
  • kinnistatakse ja tagasisidestatakse saadud teadmisi praktilise tegevuse käigus: planetaariumis lahendatakse rühmades digiviktoriini ning näitusealal mängitakse õppemänge.

Õppeprogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
kanad aedikus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Sageli arvatakse, et linnud on rumalad loomad, kelle aju on väike ning käitumine põhineb ainult instinktidel. Kahjuks toetab ka meie kõne- ja kirjakeel seda arvamust. Viimasel paaril aastakümnel on lindude uurimine saanud hoo sisse ning selgunud on palju huvitavaid tõsiasju, mis meie arvamuse "kanaajust" ümber lükkavad. Kas linnud mängivad? Kuidas linnud navigeerivad? Kas lindude hulgas on vargaid? Milline on lindude laul? 

Maakond: Pärnumaa