Ämblikuvõrgud puuokste vahel
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Meid ootab külla ämblik Ärni, kes elab ürgse ilmega metsas, kus sammastena kõrguvad vanad haavad. Üheskoos uurime ümbritsevat pisiloodust, otsime loomade tegutsemisjälgi ning arutleme selle üle, kas mets on kodu ning kellele ta kuulub.

Maakond: Pärnumaa
konn
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased püüavad tiigist erinevat elustikku, mille põhjal hinnatakse tiigi kui elukeskkonna seisundit.

Õpperogramm koosneb kahest osast -  õpekäik tiigi äärde ja töö klassiruumis. Kogunetakse Pernova Loodusmaja hoovialal ja selgitatakse  veeohutust. Õpilased jagatakse 4- liikmelistesse gruppidesse ja  antakse kätte püügivahendid. Järgneb jalutuskäik Mai kooli tiigi juurde (ca 300 m). 

Programmi läbivad teemad, tiigi kui elukeskkonna uurimisel:

  • veeloomade püük;
  • veetemperatuuri ja hapniku sisalduse määramine;
  • elustiku määramine klassiruumis;
  • tiigi kui elukeskkonna seisundi määramine (ka inimtegevus) ja järelduste tegemine mõõtmistulemuste põhjal.

Praktikumis kasutatakse kahvasid, luupe, püügikarpe ja  määrajad. Lisaks mõõteriistad vee temperatuuri ja hapnikusisalduse määramiseks. Klassiruumis õpilased täidavad töölehe etteantud praktiliste õpiülesannetega.

Selga ilmastikule vastav riietus ja majas liikumiseks kaasa vahetusjalanõud.

NB! Programmi viiakse läbi ainult kevadel.

Maakond: Pärnumaa
kivimid
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis käsitletakse Eesti geoloogilise ehituse põhijooni, kivimeid ja maavarasid. Millised geoloogilised protsessid on kujundanud kunagist Baltika kontinenti (sh Eesti ala). Millist rolli on mänginud erinevatel geoloogilistel ajastutel valitsenud kliimatingimused ning meie paleogeograafiline asukoht erinevate kivimikihtide ja pinnakatte kujunemisel? Uurime erinevate kivimikihtide, sh maavarade levikut ja lasumustingimusi ning kivimite ja pinnakattesetete koostist mikroskoopidega. Osalejad külastavad õppekeskuse ekspositsiooni „Puuraugud ja puursüdamikud“, kus on võimalik vaadelda erinevate kivimikihtide järjestust puursüdamike põhjal.

Maakond: Pärnumaa
hunt
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis antakse ülevaade Eesti imetajatest, süstemaatikast ja bioloogilisest mitmekesisusest; hammaste tüüpidest, hambavalemist, toitumise eripäradest koljude  näitel. Praktikum toimub neljaliikmelistes gruppides.

Õppetöös kasutatakse  Pernova Hariduskeksuse koljude õppekollektsiooni, Eesti metsloomade topiste kogu, määrajaid ja IPade.

Praktikumi läbivad teemad: 

  • tutvutakse määramispõhimõtetega;
  • määratakse imetajate koljusid (IPadides määrajad), kasutades Eesti imetajate koljude õppekogu (kobras, ilves, hunt rebane, põder jne);
  • tutvutakse koljude abil hammaste tüüpidega ja määratakse loomade toitumistüübid (rohusööjad, kiskjad, segatoidulised).

Programmi lõppedes leitakse vaadeldud loomaliigid Pernova Loodusmaja topiste kogust ja vaadatakse üle nende eluviisid.

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad tundma Eesti olulisemaid kivimeid, ajalugu ja kivimite liike läbi praktiliste õppeülesannete. Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite näidised (Geoloogia instituut) ja Ipade. Praktiline osa läbitakse 2 - 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • kivimite teke - Eesti geoloogiline ajalugu, keskkonnaprobleemid;
  • nende omadused ja kasutusalad; 
  • kiviminäidiste võrdlemine; 
  • kivimite rühmitamine; 
  • Eesti  erinevate piirkondade geoloogilise läbilõike koostamine.

Soovituslik 9.kl toetab geograafia ainekava: geoloogia - Euroopa ja Eesti loodusgeograafia; kivimite murenemine, murendmaterjali ärakanne ja settimine ning sette- ja tardkivimite teke.

Maakond: Pärnumaa