mi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi käigus õpitakse tundma mikroskoopi, kuidas ja mida sellega vaadata saab. Annab ülevaate mikroskoobi ehitusest ja tööpõhimõtetest ning õpilasele mikroskoobi kasutamise oskuse. Praktikumis töötab  iga õpilane oma mikroskoopiga.

Programmi läbivad teemad:

  • tutvutakse mikroskoobi töövõtete ja ohutusega;
  • tutvutakse raku osade ja nende ülesannetega;
  • preparaadi valmistamine;
  • vaadeldakse ja uuritakse erinevaid rakke mikroskoobiga (eeltuumsed, päristuumsed, võrdlus, suurused);
  • arutelu rakkude tähtsusest.
Maakond: Pärnumaa
seen
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad seeneriigi erinevate esindajatega läbi praktikumi individuaaltööna (igal õpilasel õppetöö läbimiseks mikroskoop).

  • erinevate seenerühmade näidiste vaatlus mikroskoobiga,
  • prepareerimine - preparaate tehakse kõikidest loetud seenerühmadest;  
  • uurimine mikroskoobiga; 
  • igal õpilasel praktikumi läbi viimiseks mikroskoop;
  • arutelu seente rollist ökosüsteemides ja tähtsusest inimesele.

Pogrammis kasutatakse mikroskoope, prepareerimisvahendid, erinevate seenerühmade näidised.

Soovituslik 8. klass - toetab bioloogia ainekava -  seente tunnused ja eluprotsessid.

Maakond: Pärnumaa
mik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpime tundma taimede tähtsust ja nende kohastumusi, mikroskopeerime ja teeme erinevaid preparaate.

Praktikumi läbivad teemad:

  • uurime taime- ja loomaraku erinevusi,
  • valmistame preparaate, et vaadelda kloro-,kromo- ja leukoplaste;
  • vaatleme taimeraku erinevaid organelle ja nende ülesandeid.

Igal õpilasel on  praktikumi läbimiseks mikroskoop.

Soovituslik 8. kl - toetab bioloogia ainekava: taimede tunnused ja eluprotsessid, mikroskopeerimine.

 

Maakond: Pärnumaa
konn
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Selgitatakse erinevusi mulla ja turba vahel - esitlus, õppefilm, vestlus, arutelu, näidised. Õpitakse tundma turbasambla ehitust. Praktikumides igal õpilasel on oma mikroskoop. Õppe läbiviimisel kasutatakse turba näidiseid, mikroskoope, prepareerimisvahendeid.

Käsitletakse järgmisi teemasid:

  • turba tekkimine ja koostis;
  • turbasambla ehitus ja omadused;
  • mikroskopeerimine turbasambla lehest preparaadi valmistamine ja uurimine;
  • soo kui elukeskkond.

Soovituslik 6. klass - toetab loodusõpetuse ainekava - soo kui elukeskkond, mikroskoopia.

Maakond: Pärnumaa