kanad aedikus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Sageli arvatakse, et linnud on rumalad loomad, kelle aju on väike ning käitumine põhineb ainult instinktidel. Kahjuks toetab ka meie kõne- ja kirjakeel seda arvamust. Viimasel paaril aastakümnel on lindude uurimine saanud hoo sisse ning selgunud on palju huvitavaid tõsiasju, mis meie arvamuse "kanaajust" ümber lükkavad. Kas linnud mängivad? Kuidas linnud navigeerivad? Kas lindude hulgas on vargaid? Milline on lindude laul? 

Maakond: Pärnumaa
Kaks kana õues siblimas
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Lindude ajalugu ulatub tagasi dinosauruste aega. Meie tänapäevaste lindude eellased olid olemas juba u 140 miljonit aastat tagasi. Kuid ometi ei ole me neid omapäraseid sulelisi veel väga hästi tundma õppinud. Võtame appi kana Ursula ning saame omavahel paremini tuttavaks.

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õppeprogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidi all asuv väljaprintitav tööleht annab õpilastele peale programmi läbimist iseseisvatöö võimaluse - kuulates audiogiidis helifaile Eesti metsloomadest, vaadates fotosid ja täites kuulud põhjal väljaprinditud tööleht.

Maakond: Pärnumaa
kotkas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Erinevate selgroogsete rühmade peamised tunnused, nende tähtsus looduses, arutelu ja praktikum.

Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja näidiskogusid: skeletid, topised, elus kalad ja linnud, praktikumis kasutatakse binokulaarmikroskoope. Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides, kus praktilisi ülesanded läbides täidetakse tööleht.

Programmi läbivad teemad:

  • erinevate selgroogsete näidiste vaatlemine (topised, skeletid) ja võrdlemine;
  • erinevate selgroogsete  rühmade (imetajate, lindude, roomajate, kahepaiksete ja kalade)  näidiste rühmitamine ja võrdelmine grupitööna;
  • selgroogsete tähtsust ja olulisust erinevates ökosüsteemides;
  • õppetöö ülesannete lahendamisel kasutatakse vaatluse läbiviimiseks binoklaarmikroskoobiga;
  • elusate selgroogsete (kalad, linnud) vaatlemine.

Soovituslik 7. kl - praktiline õpe seotud bioloogia ainekavaga – selgroogsete loomade tunnused ja eluprotsessid.

Maakond: Pärnumaa
osjad samblas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Teoreetiliselt on meile hästi teada, kuidas mets toimib tervikliku ja tasakaalus elukeskkonnana. Igal puul, samblal ja marjal on sarnaselt rähnile, mägrale ja hundile täita sama tähtis roll ühtses võrgustikus. Kuid mida see siiski päriselt tähendab ning kuidas puud omavahel suhtlevad? Kas metsade vähenemine ning huntide küttimine on loomulik asjade käik või tuleks meil midagi muuta?

Maakond: Pärnumaa