peajalgne
Taltech geoloogia instiuut
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Üks peamisi küsimusi, mille üle inimesed juurelnud sajandeid, on – millal, millest ja kuidas sai alguse elu Maal? Õppeprogrammis käsitletakse paleontoloogiliste tõendite e kivististe alusel evolutsiooni pöördelisi etappe Maa geoloogilises ajaloos. Millised organismid elutsesid kunagises Paleobalti meres ehk milliseid kivistisi millistest kivimitest tasub otsida Eestis. Õpilased tegelevad kivististe prepareerimise, uurimise ja määramisega. 

Maakond: Pärnumaa
kivimid
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis käsitletakse Eesti geoloogilise ehituse põhijooni, kivimeid ja maavarasid. Millised geoloogilised protsessid on kujundanud kunagist Baltika kontinenti (sh Eesti ala). Millist rolli on mänginud erinevatel geoloogilistel ajastutel valitsenud kliimatingimused ning meie paleogeograafiline asukoht erinevate kivimikihtide ja pinnakatte kujunemisel? Uurime erinevate kivimikihtide, sh maavarade levikut ja lasumustingimusi ning kivimite ja pinnakattesetete koostist mikroskoopidega. Osalejad külastavad õppekeskuse ekspositsiooni „Puuraugud ja puursüdamikud“, kus on võimalik vaadelda erinevate kivimikihtide järjestust puursüdamike põhjal.

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad tundma Eesti olulisemaid kivimeid, ajalugu ja kivimite liike läbi praktiliste õppeülesannete. Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite näidised (Geoloogia instituut) ja Ipade. Praktiline osa läbitakse 2 - 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • kivimite teke - Eesti geoloogiline ajalugu, keskkonnaprobleemid;
  • nende omadused ja kasutusalad; 
  • kiviminäidiste võrdlemine; 
  • kivimite rühmitamine; 
  • Eesti  erinevate piirkondade geoloogilise läbilõike koostamine.

Soovituslik 9.kl toetab geograafia ainekava: geoloogia - Euroopa ja Eesti loodusgeograafia; kivimite murenemine, murendmaterjali ärakanne ja settimine ning sette- ja tardkivimite teke.

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad erinevate kivimirühmadega läbi näidiste ja õpivad kuidas mingid kivimid on tekkinud ning millised maapõue protsessid tekitavad milliseid kivimirühmasid ja koostatakse kivimiringe skeem. Kivimied uurides saame teada kuidas nad on tekkinud.  Kivimirühmadest ja nende tekketingimustest antakse ülevaade erinevate näidiste rühmitamise abil rühmatöös (4-5 liikmelised grupid). 

Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite ja setete näidised, kivimiringe õppemängu.

Programmi läbivad teemad:

  • kivimiringe seosed Maa siseehituse ja kivimeid muutvate teguritega;
  • kivimitekke protsessid ja kivimite liigitamine;
  • kivimiringe;
  • magama imiteerimine ohutute vahenditega.

Programm on sobilik õppimaks kivimiringet erinevate näidiste kaudu.

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad rühmatöö (2 - 4 õpilast) käigus Eesti maavaradega ja nende kasutusalade ja võimalustega.

Õppeprogramm annab ülevaate Eesti maavarade potentsiaalist ja kasutusviisidest.

Programmi läbivad teemad:

  • Eesti maavarade tundmaõppimine loodusmaja kogude abil (kivimid, maavarade ja toodete näidised) - õpilased teevad rühmatööd, kus igale maavara näidisele tuleb leida õige tekkeviis (kaardikomplektist) ja kasutusala;
  • tutvutakse maavaradega, mida Eestis on, aga mida ei kaevandata;
  • tutvutatakse maavarade kasutamisega meie igapäevaelus.

Programmis kasutatakse Pernova Hariduskeskuse maavarade näidiste kogu.

Maakond: Pärnumaa