peajalgne
Taltech geoloogia instiuut
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Üks peamisi küsimusi, mille üle inimesed juurelnud sajandeid, on – millal, millest ja kuidas sai alguse elu Maal? Õppeprogrammis käsitletakse paleontoloogiliste tõendite e kivististe alusel evolutsiooni pöördelisi etappe Maa geoloogilises ajaloos. Millised organismid elutsesid kunagises Paleobalti meres ehk milliseid kivistisi millistest kivimitest tasub otsida Eestis. Õpilased tegelevad kivististe prepareerimise, uurimise ja määramisega. 

Maakond: Pärnumaa
Katkujuur
Harilik katkujuur. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda ja millist mõju võõrliigid meie kohalikule elustikule avaldavad?
Kõike seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased kõrvutavad omamaiseid ja võõrliike ning arutlevad võõrliikide leviku ja inimese rolli üle selles. Saavad teada kuidas võõrliigid meie kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas nende negatiivset mõju vähendada. Teeme rühmatöid ja täidame töölehti.   

Maakond: Pärnumaa
muld
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Miks on muld meile sama vajalik, kui õhk või vesi? Õppeprogramm annab võimaluse läbi praktilise tegevuse uurida mulda kui olulist elukeskkonda ja loodusvara. Praktilise tegevuse esimeses osas kirjeldame ja uurime mullaprofiili, määrame erinevad mullahorisondid ja -tüübid ning mõõdame olulisemaid mulla näitajaid – temperatuuri, niiskust ja happesust. Praktilise tegevuse teises osas uurime mulla ja lähtekivimite koostist mikroskoobi all. Millistest mineraalidest koosneb mulla mineraalne osa, mõõdame mullaosakeste suurust ning uurime mullas mikro- ja mesofaunat.

Maakond: Pärnumaa
Raba
Uurime raba. Foto: Piret Valge
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kas kõik rabad on sood, aga kas kõik sood on rabad?
Seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased saavad ülevaate kuidas sood tekivad, tutvuvad raba kui elukeskkonnaga, õpivad tundma rabas elavaid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Räägime rabade tähtsusest ja kasutusvõimalustest.
Praktiliste tegevustena ja erinevaid vahendeid kasutades toimub raba liigilise elurikkuse uurimine ja soopinnase tunnetamine erinevate meeltega, lauka ja rabamätta uurimine ning võrdlemine, rabavee uurimine, elurikkuse võrdlemine rabas ja rabaservas ja arutelud. Täidame töölehti.

Maakond: Pärnumaa