Inimene kui tervik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õpperogramm koosenb kahest osast: planetaariumi 360 kraadine programm ja praktikum klassiruumis.

Programm planetaariumis - mille läbi vaadeldakse inimest kui terviku toimimist -  ehitatakse skeletist kuni nahani elundkondade  kaupa inimene, mille läbi saab täieliku visuaalse ülevaate inimese ehitusest. Programm võimaldab vaatleme elundkondade omavahelist seost.  

Hingamiselundkonna praktikum klassiruumis, kus kasutatkase andmekogujaid ja gaasilise hapniku andureid hapniku tarve mõõtmiseks erinevate katsete puhul.

  • kopsumahu suurendamise võimalused;
  • hapnikutarve katseisikutel;
  • analüüs hingamise olulisusest.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mänguline ja praktiline õppeprogramm lasteaedadele. Teeme katseid ja uurime erinevaid magneti eksponaate ning lõpetuseks meisterdame ise magnetmängu. Lapsed jagatakse 3-5 likmelistesse gruppidesse, kus igal grupil on oma katsetekohver ja kõik lapsed saavad katsed läbida. Lisaks on kasutusel interaktiivsed vahendid õppe näitlikustamiseks ja eksponaadid (võimalus ise katsetada), et paremini mõista magneti toimimise põhimõtteid. 

Õppetööd läbivad teemad:

  • uurime katsete abil, kuidas magnet töötab;
  • arutleme ja uurime - kus magnetit kasutatakse, kuidas see avastati ja toome näited loodusest ;
  • ühiselt meisterdame magnetmängu ja mängime selle koos läbi;
  • õppetöö lõppedes, mäng mida uut õppisin.

NB! Praktikum viiakse läbi Pernova Tehnikamajas , Kooli 6b II korruse füüsika- ja matemaatikalaboris.

Maakond: Pärnumaa
Taime kasvukeskkond
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mänguline ja praktiline õppeprogramm Pärnu Loodusmaja talveaias.

  • tutvub juhendatud vestluse käigus talveaia taimedega ja võrdleb taimede erienevusi (leht, okas, kõrge, madal, suur, väike);
  • läbi mänguliste tegevuste selgitatakse, kuidas ja miks kasvab seemnest taim;
  • iga laps paneb kasvama kaks erinevat seemet, programmi lõpus saab mulda pandud seemned kaasa ning jälgib edaspidi (lasteaias) nende kasvamist, täites vaatluslehte. Selle abil saab laps teadmised taime kasvamisest.

Õppetöö viiakse läbi Pernova Talveaias ja istutamiseks kohandatud õppeklassis. Tegevuste näitlikustakse:  õppefilmi, pildimaterjali, erinevate talveaia taimedega ja õppemänguga. 

Vaatluse läbi viimiseks lasteaias antakse  kaasa  trükitud juhend „Seemnest taime kasvatamine“ ja edasine töökäik. Töökäik sisaldab kahe erineva taime võrdlemist kasvamise perioodil.

Pernova Loodusmajaga tutvu siin 

NB! Programmi läbiviimine LAK-õppe võimalusega.

Maakond: Pärnumaa
seen
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad seeneriigi erinevate esindajatega läbi praktikumi individuaaltööna (igal õpilasel õppetöö läbimiseks mikroskoop).

  • erinevate seenerühmade näidiste vaatlus mikroskoobiga,
  • prepareerimine - preparaate tehakse kõikidest loetud seenerühmadest;  
  • uurimine mikroskoobiga; 
  • igal õpilasel praktikumi läbi viimiseks mikroskoop;
  • arutelu seente rollist ökosüsteemides ja tähtsusest inimesele.

Pogrammis kasutatakse mikroskoope, prepareerimisvahendid, erinevate seenerühmade näidised.

Soovituslik 8. klass - toetab bioloogia ainekava -  seente tunnused ja eluprotsessid.

Maakond: Pärnumaa
Leib
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Räägime leivaajaloost, õpime ära 5 teraviljasorti, vaatame filmi ja valmistame väikestes gruppides odrakaraskit. Programmi lõppus lbime õppemängu "Leib"

Maakond: Pärnumaa