konn
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased püüavad tiigist erinevat elustikku, mille põhjal hinnatakse tiigi kui elukeskkonna seisundit.

Õpperogramm koosneb kahest osast -  õpekäik tiigi äärde ja töö klassiruumis. Kogunetakse Pernova Loodusmaja hoovialal ja selgitatakse  veeohutust. Õpilased jagatakse 4- liikmelistesse gruppidesse ja  antakse kätte püügivahendid. Järgneb jalutuskäik Mai kooli tiigi juurde (ca 300 m). 

Programmi läbivad teemad, tiigi kui elukeskkonna uurimisel:

  • veeloomade püük;
  • veetemperatuuri ja hapniku sisalduse määramine;
  • elustiku määramine klassiruumis;
  • tiigi kui elukeskkonna seisundi määramine (ka inimtegevus) ja järelduste tegemine mõõtmistulemuste põhjal.

Praktikumis kasutatakse kahvasid, luupe, püügikarpe ja  määrajad. Lisaks mõõteriistad vee temperatuuri ja hapnikusisalduse määramiseks. Klassiruumis õpilased täidavad töölehe etteantud praktiliste õpiülesannetega.

Selga ilmastikule vastav riietus ja majas liikumiseks kaasa vahetusjalanõud.

NB! Programmi viiakse läbi ainult kevadel.

Maakond: Pärnumaa
loomad
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Läbi mänguliste tegevuste  tutvutakse Eestis elavate metsloomade ja nende elutegevusega.

Programmi läbivad teemad:

  • metsloomade tutvustamiseks kasutatakse püsinäituse alal olevate Eestis elavate metsloomade topiseid;
  • mänguloomade abil võrreldakse metsloomade suurusi, toitumist ja elutegevust;
  • vaadatakse metsloomadest lühifilme ja arutletakse teemal, miks on loomad looduses vajalikud.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidis saab kuula helifaile ja vaadata Eesti mesloomadest fotosid (Loodusmaja topiste näitel).

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õppeprogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidi all asuv väljaprintitav tööleht annab õpilastele peale programmi läbimist iseseisvatöö võimaluse - kuulates audiogiidis helifaile Eesti metsloomadest, vaadates fotosid ja täites kuulud põhjal väljaprinditud tööleht.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm viiakse läbi Pärnu linnas rannaalal. Matka alguspunkt on Estonia mälestusmärgi juures (Tervise sauna- ja veekeskuse  taga jõe äärsel alal).

Õppematka  (4km)  eesmärk on läbida Pärnu rannaala GPS-seadme abil, kus lahendatakse uurimisülesandeid, tutvutakse Pärnu ranna ja lahe eripäradega, läbi rühmatöö.

Matka läbivad teemad:

  • tutvuda GPS-süsteemiga ja õppida kasutama GPS-vastuvõtjaid;
  • tutvuda Pärnu rannaala mineviku ja tänapäevaga läbi erinevate loodusteemaliste ülesannete;
  • õppida tundma looduskaitselisi väärtusi ja läänemere erinevaid karbi liike. 

Õpilased läbivad matka väikestes gruppides ja läbivad selle erineva ajaga. Matk ei lõpe alguspunktis, vaid kulgeb mööda ranna-äärt maastikukaitsealale. Lõptand gruppidel saab buss vastu tulla Tervise Paradiisi juurde. Bussidel võimalus parkida Side tn rannapoolses osas Tervise paradiis kõrval. 

NB! Jalga veekindlad jalanõud, selga ilmastikule vastav riietus, kaasa joogivesi.

Maakond: Pärnumaa
placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Maakond: Pärnumaa