kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad tundma Eesti olulisemaid kivimeid, ajalugu ja kivimite liike läbi praktiliste õppeülesannete. Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite näidised (Geoloogia instituut) ja Ipade. Praktiline osa läbitakse 2 - 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • kivimite teke - Eesti geoloogiline ajalugu, keskkonnaprobleemid;
  • nende omadused ja kasutusalad; 
  • kiviminäidiste võrdlemine; 
  • kivimite rühmitamine; 
  • Eesti  erinevate piirkondade geoloogilise läbilõike koostamine.

Soovituslik 9.kl toetab geograafia ainekava: geoloogia - Euroopa ja Eesti loodusgeograafia; kivimite murenemine, murendmaterjali ärakanne ja settimine ning sette- ja tardkivimite teke.

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad erinevate kivimirühmadega läbi näidiste ja õpivad kuidas mingid kivimid on tekkinud ning millised maapõue protsessid tekitavad milliseid kivimirühmasid ja koostatakse kivimiringe skeem. Kivimied uurides saame teada kuidas nad on tekkinud.  Kivimirühmadest ja nende tekketingimustest antakse ülevaade erinevate näidiste rühmitamise abil rühmatöös (4-5 liikmelised grupid). 

Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite ja setete näidised, kivimiringe õppemängu.

Programmi läbivad teemad:

  • kivimiringe seosed Maa siseehituse ja kivimeid muutvate teguritega;
  • kivimitekke protsessid ja kivimite liigitamine;
  • kivimiringe;
  • magama imiteerimine ohutute vahenditega.

Programm on sobilik õppimaks kivimiringet erinevate näidiste kaudu.

Maakond: Pärnumaa
kivistis
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate elu arengust Maal, Eesti geoloogilisest minevikust ja Eestis leiduvatest fossiilidest ja fossiilsetest kütustest.

Õppetöös kasutatakse  Pernova Loodusmaja kivististe kogu, I-Pade, tööleht, kivististe teemalisi väljatöötatud infostende.

Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • tutvutakse kivististe määramise võimalustega ja määratakse erinevaid fossiile rühmatöös;
  • fossiilide paigutamine geoloogilisse ajastusse;
  • individuaaltööna töölehe täitmine (erinevad kivistised).

 

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad rühmatöö (2 - 4 õpilast) käigus Eesti maavaradega ja nende kasutusalade ja võimalustega.

Õppeprogramm annab ülevaate Eesti maavarade potentsiaalist ja kasutusviisidest.

Programmi läbivad teemad:

  • Eesti maavarade tundmaõppimine loodusmaja kogude abil (kivimid, maavarade ja toodete näidised) - õpilased teevad rühmatööd, kus igale maavara näidisele tuleb leida õige tekkeviis (kaardikomplektist) ja kasutusala;
  • tutvutakse maavaradega, mida Eestis on, aga mida ei kaevandata;
  • tutvutatakse maavarade kasutamisega meie igapäevaelus.

Programmis kasutatakse Pernova Hariduskeskuse maavarade näidiste kogu.

Maakond: Pärnumaa
tigu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.

Programmi läbivad teemad:

  • õpitakse näidiste ja proovide abil tundma mulla koostist, muldade teket ja arengut;
  • tutvutakse mullaorganismidega ja nende rolliga mullas;
  • mudeli abil uuritakse vee liikumist mullas;
  • tutvutakse mulla kui elukeskkonnaga. 

Soovituslik 6. klass - toetab  loodusõpetuse ainekava: muld, mullatekke, koostis, inimtegevuse mõju mullale.

Maakond: Pärnumaa