Palmse kloostrikivid
Merili Vipper
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppekäigul tutvutakse Palmse mõisa lugu läbi ajaloo võtme, mis  põimitakse sealse eriilmelise pargi ja metsakooslustega enne ja nüüd. Tuuakse sisse keskkonnateadlik käitumine looduses ja oskus märgata, kuulata loodust. 

 

Keskus: Palmse mõis
samblaprogramm
Järvemuuseum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade palu- ja rabametsade elustikust, eeskätt  sammaldest, nende ehitusest ja mitmekesisusest. Õpilased saavad teada, mille poolest erinevad samblad kõrgematest taimedest ja samblikest. Õpilased õpivad tundma ja eristama kõige enam levinud samblaliike palu- ja rabametsades ning oskavad seostada raba kui elukeskkonna eripära turbasambla ehituse ja omadustega. Õpilased saavad teada, miks on samblad looduses olulised ja vajalikud ning milles seisneb soode tähtsus ja kaitse vajadus.

Maakond: Tartumaa
samblikud
Järvemuuseum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis tutvutakse samblike ehituse ja eluviisiga. Õppeprogrammis õpitakse tundma tavalisemaid puutüvedel ja metsas maapinnal kasvavaid samblikke. Tutvutakse samblike kasutamisega bioindikaatoritena õhu puhtuse määramisel. Hinnatakse leitud samblike järgi õhu puhtust õppekeskuse juures. Õppeprogramm toimub EMÜ Võrtsjärve õppekeskuses Järvemuuseumis, õppekeskuse lähedal metsas.
liike. 

Maakond: Tartumaa
Õpilased Käsmu õpperajal
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased lähevad kahekaupa Käsmu väikesele õpperajale, kus otsivad kaardi ja rajatähiste järgi õiget teed. Kontrollpunktides vastavad küsimustele. Küsimused puudutavad Käsmu loodust, kultuuripärandit ja keskkonnaprobleeme. Lõpuks kontrollitakse ühiselt vastuseid ja parimad saavad auhinnad.

Õpilased jänese jälge uurimas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpitakse kaardi ja kompassi abil looduses orienteerumist, seejärel lähevad õpilased 2-liikmeliste võistkondadena kaardi ja kompassiga õpperajale, kus otsivad küsimusi ja leiavad vastused mereäärse looduse, Käsmu kultuuripärandi ja keskkonnaprobleemide kohta. Vastused leitakse infotahvlitelt ja loodusest, kasutada saab ka koolis õpitut. Lõpuks arutatakse vastused juhendajaga läbi ning selgitatakse välja parimad vastajad.