
Õppeprogrammis tutvustatakse tavalisemaid Eesti loomi, nende eluviisi, toitumist, elupaiku ja kaitset, kirjeldatakse loomade välimust ja tunnuseid. Tutvutakse loomadega loodusmuuseumis, vaadeldakse loomade kohastumusi seoses elupaikade (õhus, maas ja vees) ja eluviisiga (toitumine, sigimine) ning keskkonnaprobleeme. Praktiliselt uuritakse rühmatööna imetajate nahku ja tegevusjälgi, vaadeldakse koljusid. Programmi saab tellida ka väljasõiduna loodusesse loomade tegevusjälgede vaatlemiseks looduse õpperajal.
Kuni 2020 oli õppeprogrammi pealkiri "Imetajad". Alates 2021 on programmid kirjeldatud vastavalt kooliastmetele: "Eesti loomad 2", Imetajad 3" ja "Imetajad 4".
Kopra kui looduskeskkonda ja elurikkust aktiivselt mõjutava liigiga tutvumine ning kopra tegevusjälgede vaatlemine loodusretkel. Koolituse esimene osa toimub Kohila Keskkonnahariduse Keskuses, kus tutvutakse kopra kui ökosüsteemi muutva liigiga. Järgneb loodusretk Raplamaal Kohila vallas paikneva kopra pesakuhila juurde. Vaatleme kopra tegevusjälgi looduses ning mõju loodusele ning metsamajandusele. Kobras kui jahiloom.

Programmi käigus tutvuvad õpilased Eesti metsades elavate loomadega, saavad ülevaate nende eluviisist ja toitumisharjumustest. Õpitakse tundma ja eristama metsloomi nende jala- ja tegutsemisjälgede järgi. Tutvutakse metsloomade nahkade, koljude, sarvede, väljaheidete ja toitumisjälgedega. Õpitakse tundma metsloomade omavahelisi suhteid. Tutvutakse Eesti tähtsamate kaitsealuste loomaliikidega ja ohtlike võõrliikidega.

Seljakotiprogrammi kõige olulisemaks osaks on 20 matkakotti, mis on komplekteeritud loodusõppeks vajalike vahendite ja määrajatega. Programmis osalejad saavad kaasa vahendid loodusõppeks ja õpperaja kaardi. Matka marsruut on koostatud matka jooksul läbitavate punktidena, mille juures tuleb lahendada ülesanded.
Programm on mõeldud klassiga koos liikumisena koos orienteerudes ilma retkejuhita. Soovi korral võib retkele minna ka koos retkejuhiga. Palume enda eelistusest teada anda enne matka.

Eesmärgid:
- Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
- Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
- Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
- Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
- Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
- Tegevuste kaudu õppimine
- Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
- Loomade tegevusjälgede otsimine
- Koolis õpitavate ainete integratsioon