Programm algab teema ja mõõtevahendite tutvustamisega, seejärel moodustatakse grupid ja hakatakse tegelema ilmaelementide mõõtmisega. Programmi jooksul kasutatakse erinevaid mõõteriistu (termomeeter, anemomeeter, baromeeter, psühromeeter).Programmis on kasutusel nii digitaalsed kui mehhaanilised mõõteriistad. Programmi ajal liigutakse matkarajal (~2km),mõõtmisi teostatake erinevatest kohtades ning viiakse läbi ka mõned katsed. Kogutud andmete põhjal koostatakse hetke ilmateade ning esitatakse teisele grupiliikmetele. Õpitulemuste kontrollimiseks toimub programmi lõpus teemakohane liikumismäng. Õpetaja täidab programmi kohta tagasisidelehe.

Programmi jooksul liigutakse loodusrajal ja tutvutakse loomade tegevusjälgedega (näritud oksad, jäljed puudel, jäljed lumel, loomade väljaheited, nahad). Uuritakse jäljeridu, loomade jälgede pikkusi, liikumisviise. Iga looma tutvustus ja arutelud kohapeal.

Programmi raames tutvustatakse õpilastele taastuvate energiaallikate olemust ning viiakse läbi praktilised tööd tuule-, päikese- ja hüdroenergia kasutamise kohta. Teostatakse mõõtmisi jõe voolukiiruse osas, valmistatakse päikesekollektor, selgitatakse sidrunikella olemust. II kooliastme programm lõppeb praktilise ülesandega: meisterdatakse tuuleratas.

Õppeprogrammi lühikirjeldus: Programmi jooksul toimuvad praktilised tegevused mulla ja mullaelustiku uurimiseks. Õppeprogramm viiakse läbi kahele vanusegrupile: I ja II kooliaste.
I kooliaste uurib mulla- ja kõduelustikku, toimub praktiline tegevus elustiku uurimiseks, leitud putukad määratakse ja kirjeldatakse. Putukaid otsitakse gruppideks jaotatuna erinevatest keskkondadest: mets, heinamaa.
II kooliaste programmi jooksul toimub praktiline töö mullaprofiili uurimiseks, määratakse mullalõimis, korratakse üle mõisted lähtekivim, huumus, mullaõhk, mulla vesi. Uuritakse mulla- ja kõduelustikku, leitud putukad määratakse ja rühmitatakse.

Programm toimub VVV SA radadel, kus on kopra pesakuhilad. Programmi käigus matkatakse kopraga seotud elupaikades. Matka jooksul vaadeldakse kopra elupaiku ja tegevusjälgi, lahendatakse rühmatööna ülesandeid ja mängitakse. Teemadeks on kopra eluviis, pesitsemine, toitumine, vaenlased, tegevusjäljed (pesa, toitumisjäljed, tammid jm). Vaadeldakse kopra nahka (topist), selgitatakse kopra eluviisist tulenevaid kohastumusi eluks vees: lai ja lapik saba, ujunahkadega jalad ja sugemisküünis, kopranõre vajalikkus. Matka käigus vaadeldakse ka teiste loomade tegevusjälgi looduses. Arutletakse kopra rolli üle looduses ja toiduahelas, tema suhetest inimesega. Programmi jooksul toimuvad erinevad õppetegevused ja mängud kopra eluringiga tutvumiseks.