Robootika programm
VVV SA arhiiv
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi jooksul toimub praktiline töö roboti kokkupanekuks, valmis robotile antakse lihtsamaid käsklusi.Tutvustatakse elulisi kasutusvaldkondi, sh loodussäästlikkuse osas.

Katsetatakse lihtsamaid praktilisi mikrokontrollerite programmeerimise kasutusvõimalusi kasutades LEGO MINDSTORMS Education komplekti.

Teema omandamist kontrollitakse töö käigus ülesandeid lahendades ning robotit tööle pannes.

Maakond: Tartumaa
inimese füsioloogiia
vikipeedia
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm tutvustab vernier-andmekogujaga mõõtmist ja analüüsi uurimusliku õppe vormis. Tegeletakse uurimisküsimuste, hüpoteeside püstitamisega, hiljem tulemuste analüüsimise ja hinnangu andmisega. Programmil osalejad  teevad läbi erinevaid harjutusi lihastele, mille järel mõõdetakse õpilastelt vererõhku või pulssi. Koos püütakse jõuda järeldusele millisel juhul tõuseb inimese vererõhk ja pulsisagedus kiiremini, kas siis kui koormust saavad jalad, käed või on tegemist vaimse pingutusega. Programm viiakse läbi loodusalal, maastikul, mis õpetab väärtustama looduslikku mitmekesisust, säästva arengu hoiakuid (rekreatsioon). Andmed kogutakse vernier andmekoguja ja erinevate sensoritega.

Eesmärgiks uurimusliku õppe kaudu inimese füsioloogia õppimine ja analüüsimimisoskuse arendamine. Õpetada väärtustama looduslikku mitmekesisust, looduses liikumist, vastutustundlikku, säästvat eluviisi ja säästva arengu hoiakuid (rekreatsioon).

Kokkuvõttena peavad õpilased oma rühma tulemusi teistele esitlema ning tegema järeldusi, millega saab kontrollida teema omandamist. Õpetaja täidab programmi kohta tagasisidelehe.

Maakond: Tartumaa
Vapramäe 1935
VVV SA arhiiv
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi vältel tutvustakse pärandkultuuri olemust, piirkonna ajalugu, looduse ja inimese koos toimimist Tõravere küla ja Vapramäe maastikukaitseala näitel. Programm toimub iseseisva orienteerumisena gruppides Vapramäel. Kaardi järgi liikudes tuleb leida vanad ajaloolised objektid, skanneerida qr-koodi lugejaga sealne kood ning vastata küsimustele. Tähistatud punktidest leitakse fotod objektist ligi sada aastat tagasi. Tahvelarvutid qr-koodi lugejaga antakse igale grupile, moodustatakse kolm gruppi.

Läbi pärandkultuuriobjektide ja pärandkoosluse õpitakse tundma jätkusuutlikku ehitust, taimi luhaniidul, ajaloolisi objekte. Programmi lõpuosas kontrollitakse vastuseid ning toimub arutelu maastikuliste muutuste üle.

Maakond: Tartumaa