õppemängu komplekti mängualus majade piltide ja perede nimedega
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Juhendatud õppemäng meie igapäevastest valikutes kodus - toit, vesi, soojus, elekter, jäätmed, heaoluteenused. Mängu käigus hindavad grupid erinevate perede lahendusi, sellele järgneb omakorda vastuste analüüs. Mängu on võimalik ka kooli iseseisvaks kasutamiseks laenutada.

Maakond: Jõgevamaa
mobiiltelefon
Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm tutvustab läbi rühmatööde mobiiltelefoni elutsüklit – milliseid materjale kasutatakse mobiiltelefoni tootmises, millistest maailma paikadest need materjalid on pärit, kuidas toimub nende kaevandamine ja millist mõju avaldab see keskkonnale. Toimub arutelu mobiiltelefonist vabanemise ja edasikasutamise võimalustest ning programmi tulemusena suunavad õpilased kodus kasutuna seisvad telefonid ringlusse.

Maakond: Jõgevamaa
Sorteeritud prügi
Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Mis on jäätmed ja kuidas need tekivad?
- Miks on vajalik jäätmete liigiti kogumine ning kuidas see säästab keskkonda?
- Mis on jäätmekäitluse hierarhia?
- Mis erinevus on korduskasutusel ja taaskasutusel?
- Mis saab minu jäätmetest?
- Kuidas igaüks saab vähendada jäätmeteket?

Küsimused saavad vastused läbi arutelude ja aktiivtegevuste. Veel räägime ringmajandusest, kordame üle jäätmete liigiti sortimise põhimõtted ning uurime tooteid, mis on tehtud jäätmetest. 
Õppeprogrammi abil mõistetakse, et jäätmed on inimese tekitatud probleem ning nende liigiti kogumine vajalik. Jäätmeid liigiti sortides osaleme me kõik ringmajanduses, suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku energiat ja veekulu.
Nii osaleme jätkusuutliku arengu tagamisel.

Maakond: Jõgevamaa