Emajõgi
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Antud programm toimub Emajõel laevaga sõites. Pingevaba keskkond ning vahetu kontakt loodusega annavad hea võimaluse tutvustamaks Emajõe vesikonna elukeskkonda. Teemadeks on ohutu liiklemine veekogul ning inimtekkeline reostus. Retke käigus õpitakse tundma ohutult veekogul liiklemise põhitõdesid. Tutvustatakse Emajõge, selle hetkeseisundit ning võimalikke reostusallikaid ning ohte. Selgitatakse erinevaid võimalikke viise reostuse eemaldamiseks.

Maakond: Tartumaa
Tuleprogrammi pilt
EPM pildikogu
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tuli on saatnud inimkonda algusest peale. Tuli võib hävitada, aga ka päästa elu ja luua väärtusi. Programmis käsitletakse tuld kui nähtust, tuletegemiseks sobiliku materjali leidmist ning ohutust, kustutamist. Eesti Põllumajandusmuuseum pakub võimalust tule tundmaõppimiseks ja kasutamiseks lõkkena kõigile huvilistele sõltumata vanusest. 

 

 

Maakond: Tartumaa
LabQuest 2 töövahend
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Uurimuslik õpe ruumi kliimaga tutvumiseks. Õpilased saavad teada siseruumi tingimuste mõjust meie tervisele ja ruumi erinevate kliimaparameetrite mõõtmine.

Maakond: Tartumaa
Muuseumi loomad ja loomakasvatus
Foto: M. Lumiste
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmis tutvutakse lähemalt Põllumajandusmuuseumis asuvate loomadega - ponidega, küülikutega, kanadega, hanedega, partidega, kitsedega, lammastega ning vuttidega. Käsitletakse ohustatud tõuge, loomapidamissaadusi, jätkusuutlikkust põllumajanduses. Programm on üles ehitatud kaasahaaravalt praktilistele tegevustele.

Maakond: Tartumaa
inimese füsioloogiia
vikipeedia
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm tutvustab vernier-andmekogujaga mõõtmist ja analüüsi uurimusliku õppe vormis. Tegeletakse uurimisküsimuste, hüpoteeside püstitamisega, hiljem tulemuste analüüsimise ja hinnangu andmisega. Programmil osalejad  teevad läbi erinevaid harjutusi lihastele, mille järel mõõdetakse õpilastelt vererõhku või pulssi. Koos püütakse jõuda järeldusele millisel juhul tõuseb inimese vererõhk ja pulsisagedus kiiremini, kas siis kui koormust saavad jalad, käed või on tegemist vaimse pingutusega. Programm viiakse läbi loodusalal, maastikul, mis õpetab väärtustama looduslikku mitmekesisust, säästva arengu hoiakuid (rekreatsioon). Andmed kogutakse vernier andmekoguja ja erinevate sensoritega.

Eesmärgiks uurimusliku õppe kaudu inimese füsioloogia õppimine ja analüüsimimisoskuse arendamine. Õpetada väärtustama looduslikku mitmekesisust, looduses liikumist, vastutustundlikku, säästvat eluviisi ja säästva arengu hoiakuid (rekreatsioon).

Kokkuvõttena peavad õpilased oma rühma tulemusi teistele esitlema ning tegema järeldusi, millega saab kontrollida teema omandamist. Õpetaja täidab programmi kohta tagasisidelehe.

Maakond: Tartumaa