Droonivaade metsale ja põldudele
Raul Savimaa
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Looduskaitse ja kaasamise õpitoas räägime praktilise loodushoiu, looduse propageerimise ja looduskaitsele kaasamise teemadel. Arutleme ringmajanduse, prügi sorteerimise, kliimamuutuste ning muude keskkonnahoiu aktuaalsete probleemide ja lahendusvõimaluste üle. Räägime looduskaitselistest ja loodust tutvustavatest tegevustest ning võimalustest Eestis.

Maakond: Harjumaa
placeholder
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Keskkonnajulgeoleku ja jätkusuutliku arengu õpitoas räägime sellest, mida keskkonnajulgeolek endast kujutab ning milliseid valdkondi sisaldab. Tutvustame keskkonnajulgeoleku komponente ning keskkonnakaitse, keskkonnajulgeoleku, loodusliku mitmekesisuse, looduskeskkonna taastamise ning ühiskonna ja kogukondade jätkusuutlikku arengu seoseid.

Maakond: Harjumaa
Mets droonivaatena, silmapiiril teletorn ja päikeseloojang
Raul Savimaa
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on käsitleda kogukondade ja ühiskonna vastutust metsakoosluste ja elukeskkonna jätkusuutlikkuse teemal ning õpetada turvalist ja säästlikku käitumist ning jätkusuutlikku metsahoidu. Räägime praktilise loodushoiu, looduse propageerimise ja looduskaitsele kaasamise teemadel. Arutleme ringmajanduse, prügi sorteerimise, kliimamuutuste ning muude keskkonnahoiu aktuaalsete probleemide ja lahendusvõimaluste üle. Räägime looduskaitse­listest ja loodust tutvustavatest tegevustest ning võimalustest Eestis. Oleme selleks valinud mitmekesise metsa Tallinna lähistel Laiaküla ja Maardu piiril, kus kohtuvad elupiirkond, tööstuspiirkond ning looduslikud alad. Õpperetkel tutvume erinevate looduskooslustega, vaatame kobraste tegevuse jälgi ning külastame Peeter Suure merekindluse Kaldase stolli ava ning Miku raudkive. Retk on sobilik ka liikumise erivajadusega õpilastele.

Programmil on Eesti Keskkonnahariduse Ühingu  keskkonnaharidusliku õppeprogrammi kirjelduse kvaliteeti tõendav märgis „Läbimõeldud programm“, märgis nr 456.

Maakond: Harjumaa
Kivimidte kogu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm tutvustab erinevaid Eesti maapõue kivimeid ja nende kaevandamisega seotud probleeme ning mittekaevandavate maavarade potentsiaale tulevikus.

Lähemalt vaadeldakse Eestis kaevandatavate ja mittekaevandatavate maavarade:

  • kasutusala ja leiduvust;
  • kasutusvõimaluste ja vajaduste uurimine;
  • kaevandatavate maavaradega seotud probleemid ja neile võimalike alternatiivide leidmine (esitlus).

Soovituslik 10.-11. kl - geograafia ainekava: Loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid; Maa kui süsteem; bioloogia ainekava: Evolutsioon ja ökoloogia - Keskkonnakaitse.

Maakond: Pärnumaa
Inimene kui tervik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õpperogramm koosenb kahest osast: planetaariumi 360 kraadine programm ja praktikum klassiruumis.

Programm planetaariumis - mille läbi vaadeldakse inimest kui terviku toimimist -  ehitatakse skeletist kuni nahani elundkondade  kaupa inimene, mille läbi saab täieliku visuaalse ülevaate inimese ehitusest. Programm võimaldab vaatleme elundkondade omavahelist seost.  

Hingamiselundkonna praktikum klassiruumis, kus kasutatkase andmekogujaid ja gaasilise hapniku andureid hapniku tarve mõõtmiseks erinevate katsete puhul.

  • kopsumahu suurendamise võimalused;
  • hapnikutarve katseisikutel;
  • analüüs hingamise olulisusest.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa