

Programmis keskendume ökosüsteemide elurikkusele taimede näitel. Retkel vaatleme ja õpime tundma erinevaid taimeliike ja nende tunnuseid niidu- ja metsakoosluses, taimede kasutust meie igapäevaelus. Rühmatööna õpime kasutama määrajaid ja võrdleme kahe koosluse taimede liigirikkust. Huvi korral on lisaks võimalik õppida praktilist taimede kasutust taimetrüki tehnika näitel.

Mänguline programm, mille raames panevad osalejad oma võimed ja meeled proovile, võrreldes oma tulemusi meie metsloomadega. Programm on üles ehitatud 10 tegevuspunktina (nn mõõduvõtualad), kus liikumistegevus on lõimitud loodusõpetusega (loomade meeled, liikumisviisid). Programmi lõpus antakse osalenud grupile diplom.

Programm tutvustab läbi rühmatööde mobiiltelefoni elutsüklit – milliseid materjale kasutatakse mobiiltelefoni tootmises, millistest maailma paikadest need materjalid on pärit, kuidas toimub nende kaevandamine ja millist mõju avaldab see keskkonnale. Toimub arutelu mobiiltelefonist vabanemise ja edasikasutamise võimalustest ning programmi tulemusena suunavad õpilased kodus kasutuna seisvad telefonid ringlusse.

Programm annab ülevaate Eesti maavaradest, nende levikust, omadustest ja kasutusaladest. Maavarade jätkusuutlik kasutamine ja millised on Eesti tuleviku maavarad. Rühmatööna õpime tundma näidiste abil Eestis enamlevinud maavarasid.

Õpitakse tundma Eesti tavalisemaid puu- ja põõsaliike pungade ja võrsete järgi. Õppekäigul kooli ümbruses või pargis määratakse sealsed puu- ja põõsaliigid kasutades määramislehte, vaadeldakse puude võra kuju ja puu koort. Klassis uuritakse lähemalt pungade ehitust. Rühmatööna määratakse liik võrsete ja pungade järgi.