Sisalik
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Uurimuslik õppekäik raba elustiku ja ökoloogiliste seoste tundmaõppimiseks.
Õpilased  kogevad raba eripära ning saavad sealt positiivse, huvi tekitava elamuse. Õpivad tundma raba läbi sisalik Sissi silmade, nad tunnevad ära arusisaliku, teavad tema eluviisi, elupaika ja seoseid teiste liikidega. Õpilased tutvuvad enamlevinud sootaimedega, pööravad tähelepanu ka sellele, kas ja kuidas need taimed sisalikule tähtsad on. 

Maakond: Pärnumaa
Näsiniin. Foto: Tairi Tappo
Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate sellest, millised ohud varitsevad meid Eesti looduses. Ohtlikud loomad ja putukad. Mürgised taimed ja seened. Müüdid ja tegelikkus. Kuidas looduses ohutult liikuda? Kuidas käituda ohuolukorras ja mürgistuse korral? Nendele küsimustele leiame üheskoos vastused.

Maakond: Pärnumaa
Kobarlogo
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.

Programm toimub koolis (2x 45 min) või Matsalu rahvuspargi keskuses koos matkaga (3h).

Maakond: Pärnumaa
Katkujuur
Harilik katkujuur. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda ja millist mõju võõrliigid meie kohalikule elustikule avaldavad?
Kõike seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased kõrvutavad omamaiseid ja võõrliike ning arutlevad võõrliikide leviku ja inimese rolli üle selles. Saavad teada kuidas võõrliigid meie kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas nende negatiivset mõju vähendada. Teeme rühmatöid ja täidame töölehti.   

Maakond: Pärnumaa
Raba
Uurime raba. Foto: Piret Valge
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kas kõik rabad on sood, aga kas kõik sood on rabad?
Seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased saavad ülevaate kuidas sood tekivad, tutvuvad raba kui elukeskkonnaga, õpivad tundma rabas elavaid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Räägime rabade tähtsusest ja kasutusvõimalustest.
Praktiliste tegevustena ja erinevaid vahendeid kasutades toimub raba liigilise elurikkuse uurimine ja soopinnase tunnetamine erinevate meeltega, lauka ja rabamätta uurimine ning võrdlemine, rabavee uurimine, elurikkuse võrdlemine rabas ja rabaservas ja arutelud. Täidame töölehti.

Maakond: Pärnumaa