Rahvusparkide kobarlogo
Rahvusparkide kobarlogo
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.

Programm toimub koolis (2x45 min) või rahvuspargi külastuskeskuses koos matkaga (3h).

Maakond: Viljandimaa
Mobiiltelefon
Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programm tutvustab läbi rühmatööde mobiiltelefoni elutsüklit – milliseid materjale kasutatakse mobiiltelefoni tootmises, millistest maailma paikadest need materjalid on pärit, kuidas toimub nende kaevandamine ja millist mõju avaldab see keskkonnale. Toimub arutelu mobiiltelefonist vabanemise ja edasikasutamise võimalustest ning programmi tulemusena suunavad õpilased kodus kasutuna seisvad telefonid ringlusse.

Maakond: Viljandimaa
Taelikud
Taelikud. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Kuuraniidu õpperajal õpime tundma vana metsa väärtusi ja seente olulisust ökosüsteemis. Vaatleme ja õpime tundma peamiselt vanadel puutüvedel kasvavaid puuseeni ehk torikulisi. Arutleme, millised seened nad õigupoolest on, millest toituvad, kellele nad looduses vajalikud on ja kuidas seened mõjutavad erinevaid aineringeid looduses. 

Maakond: Viljandimaa
Samblikud kuusel. Foto: Krista Kingumets
Samblikud kuusel. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Samblike õppeprogrammis õpime tundma samblike ehitust, kasvukohti ja olulisust ökosüsteemis. Saame teada mille poolest samblik erineb samblast, kuidas ja millest samblikud toituvad ja levivad. Määrame looduses samblike hulka ja liike ning õpime, kuidas selle põhjal järeldusi teha ümbritseva õhu puhtuse kohta. Arutleme kuidas inimesed ja teised loomad samblikke enda tarbeks kasutavad. 

Maakond: Viljandimaa
Harilik katkujuur
Harilik katkujuur. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda ja millist mõju võõrliigid meie kohalikule elustikule avaldavad?
Kõike seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased kõrvutavad omamaiseid ja võõrliike ning arutlevad võõrliikide leviku ja inimese rolli üle selles. Saavad teada kuidas võõrliigid meie kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas nende negatiivset mõju vähendada. Teeme rühmatöid ja täidame töölehti.   

Maakond: Viljandimaa