Võimaluse eest elada võlgneme tänu Päikesele. Võimaluse eest kõht täis süüa ja end riietega katta, teeme kummarduse fotosünteesile. Peame mõistma, et looduses on kõik omavahel seotud ja pidevas muutumises ning see kõik loob süsteemi, mis teeb elu võimalikuks.
Õppeprogramm toimub koolis. Programmi tegevused põhinevad rühmatööl. Tutvutakse seitsme erineva looduse hüvega, mida seostatakse oma igapäevaeluga. Rõhutatakse jätkusuutliku elukorralduse põhimõtteid ja inimese olulist rolli selles.
Iga õpilane täidab töölehe ja annab tagasiside oma uute teadmiste kohta.


Õppeprogrammi käigus saadakse kogemus vee-elukeskkonna ja -elustiku uurimisest, arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust. Tehakse vaatlusi: mõõdetakse vee temperatuuri ja happesust, võimalusel ka veekogu sügavust ja Secchi kettaga vee läbipaistvust. Rühmatööna teostatakse kahvapüüki. Õpitakse määrajate kasutamist, määratakse selgrootute liigid/rühmad ja toitumistüüp. Hinnatakse uuritud veekogu selgrootute mitmekesisust ja veekogu seisundit. Arutletakse vee-elustiku mitmekesisuse tähtsusest looduses ja inimese elus.

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda. Võõrliikide mõju kohalikule elustikule. Kõrvutatakse omamaiseid ja võõrliike, arutletakse võõrliikide leviku ja inimese rolli üle, saadakse teada kuidas võõrliigid kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas selle negatiivset mõju vähendada. Rühmatöö ja slaidiesitlus. Iga õpilane täidab töölehe ja annab tagasiside oma uute teadmiste kohta.
Õppeprogrammis saadakse ülevaade Eesti maavaradest, nende levikust, omadustest ja kasutusaladest. Eesti tulevikumaavarad, maavarade jätkusuutlik kasutamine. Rühmatööna toimub näidiste abil enamlevinud maavarade tundmaõppimine. Õpilane täidab töölehe.