

Õppeprogramm koosneb täiskuppelfilmist „Päike - meie elav täht,” mis võimaldab vaatajal näha meie kõige olulisemat tähte lähemalt ja põnevamalt kui kunagi varem, ning interaktiivsest õppemängust, millega kinnistatakse filmist saadud teadmisi. Programm koos õppemänguga sobib õpilastele alates II kooliastmest.

Õppeprogramm koosneb planetaariumifilmist „Tähetolm ja Päikese pere,” kus tutvustatakse Päikesesüsteemi – Päikest ja tema ümber tiirlevat kaheksat planeeti, kääbuseid, asteroide ja komeete, avastuskeskuse ekspositsiooni külastusest ning interaktiivsest õppemängust, millega kinnistatakse filmist saadud teadmisi. Programm koos õppemänguga sobib õpilastele alates II kooliastmest.

Energia avastuskeskuse ekspositsioonidel „ Meie energia lugu“, „Energosfäär“ ja “Elektri lugu” läbi viidav aktiivõppeprogramm käsitleb põhikooli energia teemasid ühtse tervikuna. Programmi eesmärgiks on õpilasteni viia arusaam, et elu aluseks Maal on Päikeselt pärinev energia, mida saame kasutada tänu energia jäävuse seadusele.
Programmis kasutatakse õpilasi aktiveerivaid praktikaid, sh tööd väikestes rühmades ja praktilisi, kriitilist mõtlemist nõudvaid uurimisülesandeid ning IKT seadmeid ja -lahendusi. Õpitoa kestus kokku on 1 tund.

Energia avastuskeskuse ekspositsioonil ja õppeklassis läbi viidav aktiivõppeprogramm toetab eelkõige 3. klassi loodus- ja inimeseõpetuse teemasid „Elekter ja energia“, ent sobib ka põhikooli teise astme õpilastele.
Haridusprogrammis uuritakse orienteerumismängu käigus avastuskeskuse ekspositsioonil erinevaid energiaallikaid, nende kasutusvõimalusi ning erinevate ainete, sh kütuste ja toiduainete energiasisaldust ehk tutvutakse läbi eluliste seoste energia jäävuse seadusega. Praktiliste rühmatööde käigus panevad õpilased kokku vooluringe. Õpitoa kestus kokku on 45 minutit.

Õppeprogramm koosneb planetaariumifilmist „Taevatuled,” kus tutvustatakse äikest kui atmosfäärinähtust, ning õppemängust, millega kinnistatakse filmist saadud teadmisi. Programm koos õppemänguga sobib õpilastele alates II kooliastmest.