Õpitulemused:
Õpilane teab Eesti soode kolme arenguetappi ja nende erinevusi.
Õpilane teab, kuidas on kujunenud soomaastik.
Õpilane teab soode rekreatiivset, majanduslikku ja ökoloogilist tähtsust.
Õpilane teab, kuidas on kujunenud soomaastik.
Õpilane teab soode rekreatiivset, majanduslikku ja ökoloogilist tähtsust.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Lasteaed
- Mina ja keskkond; looduskeskkond.
1-3 kl I kooliaste
- Loodusõpetus: inimese meeled ja avastamine; aastaajad, organismide mitmekesisus ja elupaigad, mõõtmine ja võrdlemine.
4-6 kl II kooliaste
- Loodusõpetus: elu mitmekesisus Maal; pinnavormid ja pinnamood; soo elukeskkonnana; Eesti loodusvarad.
7-9 kl III kooliaste
- Loodusõpetus: inimene uurib loodust.
- Bioloogia - taimede tunnused ja eluprotsessid; ökoloogia ja keskkonnakaitse.
- Geograafia - geoloogia; pinnamood; veestik; kliima; Euroopa ja Eesti geograafiline asend, pinnamood ja geoloogia.
Gümnaasium
- Bioloogia: organismide energiavajadus; organismide areng; ökoloogia; keskkonnakaitse.
- Geograafia: biosfäär; energiamajandus ja keskkonnaprobleemid.
Juhis õpetajale:
Riietuda vastavalt ilmastikule.
Sihtgrupp:
Lasteaed
1-3 klass I kooliaste
4-6 klass II kooliaste
7-9 kl III kooliaste
Gümnaasium
Kestus:
3 tundi
Grupi suurus:
25
Toimumise aeg:
Kevad
Sügis
Hind:
0€
Läbiviimise koht:
Lahemaa rahvuspark, Viru raba
Läbiviimise asukoht:
59.470787116053, 25.637154579163
Maakond:
Lääne-Virumaa
Otsekontakt:
enri.uusna@keskkonnaamet.ee
5304 7344
5304 7344
Programmi läbiviija:
Enri Uusna
Keel:
Eesti keel
Pikk kirjeldus:
Umbes 3,5 km retke käigus läbime Viru raba õpperaja mille käigus:
- Vaatleme ja võrdleme metsa ja sood - miks neis kasvavad erinevad liigid;
- Tutvume rabataimede, sh turbasambla omaduste ja kohastumustega;
- Räägime rabamaastikul liikumise viisidest ja ohtudest;
- Arutleme soode tähtsuse üle;
- Teostame mõõtmisi rabavees.
Viimati uuendatud:
23.09.2020