
Õppeprogrammi käigus vaadeldakse matemaatika ja loodusteaduste seoseid: tutvutakse mõõtühikutega, mõõdetakse erinevaid looduslikke objekte, võrreldakse mõõtmismeetodeid jpm. Tegevused toimuvad Puhta Vee Teemapargi õpperajal, kus tuleb nutivahendi abil leida 5 tegevuspesa, lugeda ruutkoodi abil juhendeid ning täita ülesandeid. |
Õpipädevused:
Õpitulemused:
• oskavad kasutada nutivahendit, lugeda ruutkoodi;
• on tutvunud erisuguste mõõtühikutega;
• oskavad teha looduses mõõtmisi ja seostavad tulemusi koolis õpituga;
• mõõdavad või määravad loodusliku objekti pikkust, pindala, läbimõõtu;
• on harjutanud protsendi arvutamist;
• on arutlenud elurikkuse üle konkreetses vaatluspunktis;
• väärtustavad teadusliku mõtteviisi tähtsust.
Lisaks III kooliastme õpilased
• on harjutanud geomeetriliste kujundite ümbermõõdu ja pindala arvutamist;
• toovad näiteid protsentarvutuste kasutamise kohta looduses tegutsemisel;
• mõistavad loodusteaduste ja tehnoloogia tähtsust igapäevaelus;
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
II kooliastme õppekava
Matemaatika: teema Andmed ja algebra
III kooliastme loodusõpetuse õppekava
teema: Inimene uurib loodust: mõõtmine loodusteadustes, mõõteühikud, mõõtmistulemuste usaldusväärsus.
Matemaatika õppekava
Teema: Arvutamine ja andmed
teema: Geomeetria
Õppekavas ette nähtud praktiline töö:
bioloogiliste objektide vaatlemine ja mõõtmine.
Ainetevaheline lõiming
Loodusõpetus ja matemaatika
Läbivad teemad: tehnoloogia ja innovatsioon; keskkond ja jätkusuutlik areng
Meetodid:
Rühmatöö, arutelu, vestlus, praktiline töö
Juhendaja annab igale osalejale mõõdulindi, pliiatsi, paberi, igale grupile antakse 50 m mõõdulint. Võimalusel palume õpilastel kaasa võtta nutiseade, millega saab lugeda ruutkoode
Juhis õpetajale:
Vajalik on valida õues viibimiseks sobiv, ilmale vastav riietus ja jalanõud. Soovitame õpilastele eelnevalt tutvustada programmi teemat ning asukohta, et õpilastel oleks võimalus omandatud teadmisi looduses rakendada. Pärast õppekäiku on soovitav koolis programmil kuuldut/nähtut korrata ja kinnistada. Õppekäigu ajal on saatva õpetaja rolliks grupi jälgimine. Ootame koolilt tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta. Seda saab anda läbi keskkonnahariduse portaali. Vahetut tagasisidet küsime õpetajalt ja õpilastelt ka programmist kokkuvõtet tehes. |
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Ligikaudu 2 km rada kulgeb metsateel.
Rada on läbitav ka ratastooliga, seega on programm koolipoolse abi korral sobiv ka erivajadustega õpilasele. Parema korralduse huvides palume keskust puudega õpilase osalemisest eelnevalt teavitada. Keskuse juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.
Palume võileib ja jook kaasa võtta. Kodus reisikotti pakkides tuleks igaühel läbi mõelda, kuidas looduses korraldada lõunatamine nii, et ei tekiks jäätmeid.
Juhendajate hariduslik valmisolek.
Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Helgi Sammel: kõrgharidus metsainsener, , loodusgiid noorsootöötaja, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.056192726488, 26.0098026
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
+372 513 2149
Keel:
Pikk kirjeldus:
|