Norra allikatel vett mõõtmas
Ökokratt

Sissejuhatus  Puhta vee teemapargi õppehoone juures (20 minutit)

Õppeprogrammi tutvustus

Jaotame õpilased 2- kuni 3-liikmelisteks gruppideks kasutades erinevaid kivimeid –erineva värvitooniga paekivid, gneiss, graniit, telliskivi tükid jne. Õpilased määravad ära enda käes oleva kivimi tekkeprotsessi järgi.

Jagatakse kätte nuhvlid ning sisestatakse gruppide nimed. Avatakse koos nuhvli  rakendus ning juhendaja õpetab, kuidas nuhvlit kasutada ning räägib reeglitest:

•             Kahe küsimuse tagant vahetatakse grupi siseselt õpilast, kes kannab nuhvlit.

•             Küsimustele vastamise kiirus ei ole oluline – tegemist ei ole võistlusega.

Teema käsitlus

Nuhvliga Puhta vee teemapargis liikumine ja küsimusepunktide otsimine kestusega 1 tund ja 20 minutit.

Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel liigutakse u 2,5 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).

Pandivere kõrgustiku tekke ajalugu

Põhjavee teke

Pandivere kõrgustiku – imetajad, linnud, kalad, selgrootud, vetikad

Nelja- viie (olenevalt aastaajast) karstivormi otsimine ja määramine nuhvlis oleva õpetuse abil

Pandivere kõrgustikul ja Pandivere-Põltsamaa- Adavere nitraaditundlikul alal paiknevate maakondade ja omavalitsuste ning külade määramine.

Asulate ja teedevõrgu areng Pandivere kõrgustikul

Ohud Pandivere nitraaditundlikule alale ja keskkonnale

Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse lähedal asuvate looduslike objektide kaugused ning suund

Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi

Retke käigus valmib samakõrgusjoontega loodusliku asukoha mudel ja vaadeldakse seda 3-D mudelina ning valmistatakse 3D fotod.

Kokkuvõte Puhta vee teemapargi õppehoone juures (20 minutit)

Õpipädevused:

digipädevus
enesemääratluspädevus
ettevõtlikkuspädevus
kultuuri- ja väärtuspädevus
matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalne pädevus
õpipädevus
sotsiaalne ja kodanikupädevus
suhtluspädevus

Õpitulemused:

Õpilased õpivad nuhvliga iseseisvalt looduses liikuma
Õpitakse kasutama looduses kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
Korratakse ilmakaari, veeringet, põhjavee teket, selle kaitsmise võimalusi ning vajadust.
Õpitakse geoloogiat ja kivimeid, fossiilid.
Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine.
Nuhvlite kasutusfunktsioonide õppimine.
Tegevusõpe.
Koostööoskuse arendamine looduses grupitööd läbi viies.
Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest.

Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:

2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“

4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“

7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“

I kooliaste: 2.1.4.3. Organismid ja elupaigad, 2.1.4.7. Organismide rühmad ja kooselu, 2.1.4.10. Minu kodumaa Eesti.

II kooliaste: 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.17. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.

III kooliaste: 2.2.4.2. Selgroogsete loomade tunnused,

4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet”  4.1. Läbiva teema „Kultuuriline identiteet” käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist kultuuriteadlikuks inimeseks, kes mõistab kultuuri osa inimeste mõte- ja käitumislaadi kujundajana ning kultuuride  muutumist ajaloo vältel, kellel on ettekujutus kultuuride mitmekesisusest ja kultuuriga määratud elupraktikate   eripärast   ning   kes   väärtustab   omakultuuri   ja   kultuurilist   mitmekesisust ning on kultuuriliselt salliv ja koostööaldis.

Geograafia III kooliaste  4.2.2. Õpitulemused ja õppesisu  1. Kaardiõpetus  Õppesisu  Maa kuju ja suurus. Kaartide mitmekesisus ja otstarve. Üldgeograafilised ja temaatilised kaardid sh maailma ja Euroopa    poliitiline kaart. Trüki- ja arvutikaardid,  sh interaktiivsed kaardid.  Mõõtkava, vahemaade mõõtmine looduses ja kaardil. Suundade  määramine looduses  ja kaardil. Asukoht ja selle määramine, geograafilised koordinaadid. Ajavööndid. 

Mõisted: plaan, kaart, üldgeograafiline  ja teemakaart,   arvutikaart,  interaktiivne kaart, satelliidifoto,  aerofoto,  asimuut, leppemärgid,  mõõtkava,    suure-  ja  väikesemõõtkavaline  kaart.

Meetodid:

Uurimuslik õpe. Eksperimendid, praktilised mõõtmised juhendamisel, grupitööd, loovust arendavad tegevused eksperimendid. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.

Juhis õpetajale:

Riietus ja jalanõud vastavalt ilmastikule. Liikumine maastikul, Kestus 2 tundi, Kaasa palume võtta oma söök ja jook. Programmi toimumise kohta ja kestust ning sisu on võimalik muuta vastavalt tellija soovile. 

Sihtgrupp:

7-9 kl III kooliaste

Kirjeldavad märksõnad:

Kestus:

2 tundi

Grupi suurus:

25

Toimumise aeg:

Aastaringselt

Hind:

200€

Läbiviimise koht:

Puhta vee teemapark. Kokkuleppel tellijaga viime programme läbi ja haridusasutuse soovitud kohas ja kohandatud tingimustel.

Läbiviimise asukoht:

59.055936856726, 26.008202081694

Maakond:

Lääne-Virumaa

Otsekontakt:

Programmi läbiviija:

Priit Adler, Ain Aasa, Helgi Sammel

Keel:

Eesti keel

Pikk kirjeldus:

Sissejuhatus  Puhta vee teemapargi õppehoone juures (20 minutit)

Õppeprogrammi tutvustus

Jaotame õpilased 2- kuni 3-liikmelisteks gruppideks kasutades erinevaid kivimeid –erineva värvitooniga paekivid, gneiss, graniit, telliskivi tükid jne. Õpilased määravad ära enda käes oleva kivimi tekkeprotsessi järgi.

Jagatakse kätte nuhvlid ning sisestatakse gruppide nimed. Avatakse koos nuhvli  rakendus ning juhendaja õpetab, kuidas nuhvlit kasutada ning räägib reeglitest:

•             Kahe küsimuse tagant vahetatakse grupi siseselt õpilast, kes kannab nuhvlit.

•             Küsimustele vastamise kiirus ei ole oluline – tegemist ei ole võistlusega.

Teema käsitlus

Nuhvliga Puhta vee teemapargis liikumine ja küsimusepunktide otsimine kestusega 1 tund ja 20 minutit.

Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel liigutakse u 2,5 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).

Pandivere kõrgustiku tekke ajalugu

Põhjavee teke

Pandivere kõrgustiku – imetajad, linnud, kalad, selgrootud, vetikad

Nelja- viie (olenevalt aastaajast) karstivormi otsimine ja määramine nuhvlis oleva õpetuse abil

Pandivere kõrgustikul ja Pandivere-Põltsamaa- Adavere nitraaditundlikul alal paiknevate maakondade ja omavalitsuste ning külade määramine.

Asulate ja teedevõrgu areng Pandivere kõrgustikul

Ohud Pandivere nitraaditundlikule alale ja keskkonnale

Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse lähedal asuvate looduslike objektide kaugused ning suund

Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi

Retke käigus valmib samakõrgusjoontega loodusliku asukoha mudel ja vaadeldakse seda 3-D mudelina ning valmistatakse 3D fotod.

Kokkuvõte Puhta vee teemapargi õppehoone juures (20 minutit)

Viimati uuendatud:

01.06.2020