
Tutvutakse talvise loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse, jäljeaabitsa uurimisel ja parandada keskkonnasõbralikku mõteviisi. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist. Teemad, mida käsitelatakse: Jäljed lumel, Loomade toitumine talvel, puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi. Räägitake loomade elust talvel, kohastumised karmide ilmastikuolude üleelamiseks, ränded, talveuni ja taliuinak, „loetakse“ jäljeraamatut, loomade toitumine talvel, metsloomade lisasöötmine. Kordamisteemad: metsarinded, metsatüübid. Lõkkeplatsil juuakse teed ja kinnitatakse keha ning kinnistatakse metsas nähtut-kuuldut keskkonnamängudega.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
1) teeb ilmavaatlusi, iseloomustab ilma ning valib ilmale vastava välisriietuse;
2) kirjeldab loodus- ja tehisobjekte erinevate meeltega saadud teabe alusel;
3) märkab muutusi looduses ning seostab neid aastaaegade vaheldumisega;
4) toob näiteid erinevate organismide eluavalduste ja omavaheliste seoste kohta eri
aastaaegadel;
5) toob näiteid looduses toimuvate aastaajaliste muutuste tähtsuse kohta inimese elus;
6) tunneb kodukoha levinumaid taime- ja loomaliike;
7) käitub loodushoidlikult ning järgib koostegutsemise reegleid.
II kooliaste õpilane:
1) kirjeldab metsa kui ökosüsteemi, sh keskkonnatingimusi metsas;
2) võrdleb männi ja kuuse kohastumust;
3) iseloomustab ja võrdleb peamisi metsatüüpe kasvutingimuste järgi;
4) võrdleb metsatüüpide erinevates rinnetes kasvavaid taimi;
5) koostab metsakooslust iseloomustavaid toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;
6) selgitab, kuidas kaitsta elurikkust metsas;
7) selgitab loodus- ja majandusmetsade kujunemist, nimetab säästva metsanduse
põhimõtteid.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“
4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“
7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“
I kooliaste: 2.1.4.3. Organismid ja elupaigad, 2.1.4.7. Organismide rühmad ja kooselu, 2.1.4.10. Minu kodumaa Eesti.
II kooliaste: 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.17. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.
Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava § 17. Valdkond Mina ja keskkond, § 18. Valdkond Keel ja kõne lg3 ja lg4, § 20. Valdkond Matemaatika, § 21. Valdkond Kunst, § 22. Valdkond Muusika, § 23. Valdkond Liikumine
Meetodid:
Uurimuslik õpe. Õppepäeval lahendavad õpilased praktilisi ülesandeid, teevad praktilisi töid looduses, määravad selgroogseid ja selgrootuid loomi nende karvkatet, uurivad ulukite toitu, toituvad looduslike võimaluste piires taimeosadest. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.
Juhis õpetajale:
Riietus vastavalt ilmastikule, programmi kestust, sisu ning asukohta võimalik muuta vastavalt soovitule. Keedame lõkkel teed. Palume söök ja Jook kaasa võtta. Kestus 3 tundi koos 30 min söögipausiga.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Programmi kestust, sisu ning asukohta võimalik muuta vastavalt soovitule.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.489006019912, 25.271086931667
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Seotud failid:
Pikk kirjeldus:
Tutvutakse talvise loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse ning jäljeaabitsa uurimisel. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist. Teemad, mida käsitelatakse: Jäljed lumel, loomade toitumine talvel, puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi. Räägitakse loomade elust talvel, kohastumised karmide ilmastikuolude üleelamiseks, ränded, talveuni ja taliuinak, „loetakse“ jäljeraamatut, toitumine talvel, metsloomade lisasöötmine. Kordamisteemad: metsarinded, metsatüübid. Lõkkeplatsil juuakse teed ja kinnitatakse keha ning kinnistatakse metsas nähtut-kuuldut keskkonnamängudega.