
Oled oodatud matkale Ubari Maastikukaitsealal koos praktilise mägironimise algkursusega. Matk koosneb 5 + 5 kilomeetri jalgsi läbimisest koos varustusega, kestab 5 tundi ning matka ajal toimub praktiline mägironimise kursus. Õpime köie abil laskumist ja mäkketõusu. Lisaks külastame looduslikke liivakivi astanguid, -koopad ning paekivi astanguid (paljandid). Viibime paekivist varjualustes ja uurime metsaelanike elukohti. Lisaks õpime maastikul tundma 2000-aastast pärandkultuuri ning naudime ilusaid vaateid Kolga lahele ning Rammu saarele.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Õppida seostama geoloogilisi protsesse elu arenguga Maal ning seostama neid ka maavarade tekkimisega
Õppida tundma Eesti geoloogilist aluskorda ning maavarasid ning nende geograafilist jaotust – liiv, lubjakivi, graniit, savi, põlevkivi, turvas
Määrama erinevate vete kvaliteeti: elektrijuhtivus, pH, temperatuur.
Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
Anda sisu mõistetele – kambrium, ordoviitsium, silur ja devon
Nuhvlite kasutusfunktsioonide õppimine
Tegevusõpe
Koostööoskuse arendamine looduses grupitööd läbi viies
Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest
Erinevate õppeainete integratsioon
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“
4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“
7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“
I kooliaste: 2.1.4.3. Organismid ja elupaigad, 2.1.4.7. Organismide rühmad ja kooselu, 2.1.4.10. Minu kodumaa Eesti.
II kooliaste: 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.17. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.
III kooliaste: 2.2.4.2. Selgroogsete loomade tunnused,
4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet” 4.1. Läbiva teema „Kultuuriline identiteet” käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist kultuuriteadlikuks inimeseks, kes mõistab kultuuri osa inimeste mõte- ja käitumislaadi kujundajana ning kultuuride muutumist ajaloo vältel, kellel on ettekujutus kultuuride mitmekesisusest ja kultuuriga määratud elupraktikate eripärast ning kes väärtustab omakultuuri ja kultuurilist mitmekesisust ning on kultuuriliselt salliv ja koostööaldis.
Geograafia VI kooliaste 4.2.2. Õpitulemused ja õppesisu 1. Kaardiõpetus Õppesisu Maa kuju ja suurus. Kaartide mitmekesisus ja otstarve. Üldgeograafilised ja temaatilised kaardid sh maailma ja Euroopa poliitiline kaart. Trüki- ja arvutikaardid, sh interaktiivsed kaardid. Mõõtkava, vahemaade mõõtmine looduses ja kaardil. Suundade määramine looduses ja kaardil. Asukoht ja selle määramine, geograafilised koordinaadid. Ajavööndid.
Mõisted: plaan, kaart, üldgeograafiline ja teemakaart, arvutikaart, interaktiivne kaart, satelliidifoto, aerofoto, asimuut, leppemärgid, mõõtkava, suure- ja väikesemõõtkavaline kaart
Meetodid:
Uurimuslik õpe. Eksperimendid, praktilised mõõtmised juhendamisel, grupitööd, loovust arendavad eksperimendid, loodusvaatlus, orienteerumine. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.
Juhis õpetajale:
Riietus vastavalt ilmastikule, jalanõud peavad olema sobilikud ronimiseks kiviklibul ning liikumimseks maastikul
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.490828841523, 25.293637504067
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Seotud failid:
Liivakivi koobas.
Pikk kirjeldus:
Matk on füüsiliselt aktiivsetele noortele! Oled oodatud matkale Ubari Maastikukaitsealal koos praktilise mägironimise algkursusega. Matk koosneb 5 + 5 kilomeetri jalgsi läbimisest koos varustusega, kestab 5 tundi ning matka ajal toimub praktiline mägironimise kursus. Õpime köie abil laskumist ja mäkketõusu. Lisaks külastame looduslikke liivakivi astanguid, -koopad ning paekivi astanguid (paljandid). Viibime paekivist varjualustes ja uurime metsaelanike elukohti. Lisaks õpime maastikul tundma 2000-aastast pärandkultuuri ning naudime ilusaid vaateid Kolga lahele ning Rammu saarele.