
Õpitulemused:
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Loodusainete ainevaldkond. Bioloogia. Ökoloogia. Keskkonnakaitse..
4. kooliaste (10.–12. kl)
Seostab ökosüsteemi struktuuri selles esinevate toitumissuhetega;
selgitab iseregulatsiooni kujunemist ökosüsteemis ning seda ohustavaid tegureid;
hindab antropogeense teguri mõju ökotasakaalu muutumisele ning suhtub vastutustundlikult ja säästvalt looduskeskkonnasse;
seostab abiootiliste tegurite toimet organismide elutegevusega;
analüüsib inimtegevuse osa liikide hävimises ning suhtub vastutustundlikult enda tegevusse looduskeskkonnas;
selgitab bioloogilise mitmekesisus kaitse olulisust; teadvustab looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastastikuseid seoseid ning põhjendab säästva arengu tähtsust isiklikul, kohalikul, riiklikul ja rahvusvahelisel tasandil;
väärtustab bioloogilise mitmekesisust ning teadvustab iga inimese vastutust selle kaitses.
Meetodid:
Rühmatöö, arutelu, töölehe täitmine, esitlus, võrdlemine, kokkuvõte.
Juhis õpetajale:
Ootame õpetajalt koostöövalmidust ja aktiivset osalemist programmi tegevustes koos õpilastega.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Lisainfo:
TÜ loodusmuuseumis on tänapäevane õpikeskkond, uued õppeklassid ja uudne püsiekspositsioon, muuseumihoones on lift, trepid ja välistreppide kõrval sissepääsuks ka kaldtee. Õpetajal palume registreerumisel teavitada muuseumi teabespetsialisti või juhendajat grupi erisustest (näiteks erivajadusega õpilased jm) ja soovidest, koostöös kooliga täpsustame programmi võimalused.
Programmiks vajalikud õppevahendid annab juhendaja, õppevahendid on arvestatud rühmatööks. Täpsem lisainfo saadetakse õpetajale registreerumisel
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.373517025786, 26.7162334
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
737 6076
Keel:
Seotud failid:
Pikk kirjeldus:
Õppeprogrammis tutvustatakse maailma ökosüsteeme loodusvööndites tundrast troopilise vihmametsani – tundra, taiga, parasvöötme mets, vahemereline mets, rohtla, kõrb, savann, troopiline vihmamets. Käsitletakse keskkonna tingimusi (sademed, temperatuur jms), mullastikku ja selle seoseid taimestikuga, taimede ja loomade kohastumusi ökosüsteemides ning keskkonnamuutuseid ja kaitseküsimusi. Praktilise tegevusena tutvutakse muuseumi ekspositsioonis elurikkuse püsinäitusega ja loomastikuga, toimub praktiline rühmatöö loomade kohastumuste ja toiduahelate koostamise kohta erinevates ökosüsteemides. Gümnaasiumis vaadeldakse süviti ka keskkonna globaalprobleeme. Programm toimub loodusmuuseumis ja õppeklassis.