
Programmi tegevused toimuvad Puhta Vee Teemapargi õpperajal. Rajal on kokku 40 vaatluspunkti, kus nutivahendit kasutades saadakse teavet, küsimusi ja ülesandeid. Rajal orienteerutakse virtuaalse kaardi abil. Seega nõuab programmi läbimine osavõtjatelt teatavat nutivahendite kasutamise oskust ja vilumust. Raja raskusastet ning pikkust saab valida vastavalt osavõtjate varasemale oskustele ja teadmistele. |
Õpipädevused:
Õpitulemused:
• tutvunud kohaliku loodusega;
• harjutanud maastikul orienteerumist; iseseisvalt maastikul kaardiga orienteerumist, arvestades keskkonnakaitse põhimõtteid ning norme;
• kasutanud digitaalset kaarti, jooniseid, pilte ja tekste ning leidnud infot.
• väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist.
Lisaks III kooliastme õpilane
• mõistab loodusteaduste ja tehnoloogia tähtsust igapäevaelus;
• seostab loodusõpetuses varem omandatud teadmisi õppekäigul omandatud oskustega.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Koolil on vastavalt õppekavale võimalik valida mitmekesise temaatika vahel: metsa elustik, kooslused, õuematemaatika, putukate elu (vaatlustaru), praktilised tööd looduses jpm.
Loodusõpetuse ainekava, III kooliaste
Teema: Inimene uurib loodust; Loodusteadused ja tehnoloogia.
Õppekavas ettenähtuud praktiline töö: info leidmiseks interaktiivse kaardi kasutamine.
Ainete lõiming: loodusõpetus, kehaline kasvatus, geograafia
Läbivad teemad:
Keskkond ja jätkusuutlik areng
Tehnoloogia ja innovatsioon
Meetodid:
Praktiline töö, töö paarides, vestlus, arutelu
Vahendid: keskus annab nutivahendid paari peale, lisaks võivad õpilased kasutada endi nutivahendeid, mille käsitsemisega on nad rohkem harjunud; juhend vaatluspunktidega igale paarile; digitaalne kaart alla laadimiseks. Soovi korral saab kasutada lamineeritud paberkaarte.
Juhis õpetajale:
See programm eeldab tihedat koostööd kooli ja keskuse vahel. Kuna õpperajal on 40 vaatluspunkti väga mitmesugusel teemadel, siis peaks õpetaja koostöös keskusega valima õpilastele sobiva marsruudi. Teemade ja vaatluspunktide loetelu leiab keskuse kodulehel http://metsamoisa.ee/index.php/opperajad
Vajalik on valida õues viibimiseks sobiv, ilmale vastav riietus ja jalanõud. Soovitame õpilastele eelnevalt tutvustada programmi teemat ning asukohta, et õpilastel oleks võimalus omandatud teadmisi looduses rakendada. Pärast õppekäiku on soovitav koolis programmil kuuldut/nähtut korrata ja kinnistada. Õppekäigu ajal on saatva õpetaja rolliks grupi jälgimine. Ootame koolilt tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta. Seda saab anda läbi keskkonnahariduse portaali. Vahetut tagasisidet küsime õpetajalt ja õpilastelt ka programmist kokkuvõtet tehes.
Palume õpilastel võileib ja jook kaasa võtta. Reisikotti pakkides tuleks juba kodus läbi mõelda, kuidas looduses korraldada lõunatamine nii, et ei tekiks jäätmeid. |
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Õpperaja pikkus on maksimaalselt 4 km, mida saab diferentserida kestuse, õpilaste vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi alusel;
Rada on läbitav ka ratastooliga, seega on programm koolipoolse abi korral sobiv ka erivajadustega õpilasele. Parema korralduse huvides palume keskust puudega õpilase osalemisest eelnevalt teavitada. Keskuse juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.
Juhendajate hariduslik valmisolek.
Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Helgi Sammel: kõrgharidus metsainsener, , loodusgiid noorsootöötaja, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.056192726488, 26.0098026
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
+372 513 2149
Keel:
Pikk kirjeldus:
Sissejuhatus – 30 min Õppekäigu eesmärkide tutvustamine. Käitumine looduses, ohutus. Virtuaalse kaardi alla laadimine nutivahenditesse, õpperaja ja eelseisvate tegevuste lühike tutvustamine. Õpilased saavad juhendi, kus on märgitud vaatluspunktid, mida tuleb läbida.
Tegevused
Marsruut valitakse ja koostatakse vastavalt kooli soovile – 60 min;
Lõunapaus - 15 min;
Kokkuvõte – 15 min |
Rajal nähtu arutelu