
Õpime tundma järvede ja järveelustiku eripära. Õpime tundma ning mõistma looduses toimivaid seoseid. Õpime nägema järve enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.
Õpipädevused:
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
LOODUSÕPETUS
2.3. II kooliaste
2.3.2.3. Elu mitmekesisus Maal.
2.3.2.5. Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond.
2.3.2.6. Vesi kui aine, vee kasutamine.
2.3.2.17. Loodusja keskkonnakaitse Eestis.
2.4. III kooliaste
2.4.2.5. Tahkis, vedelik, gaas.
2.4.2.7. Soojusülekanne.
2.4.2.8. Aine olekute muutumine
BIOLOOGIA
3.2. III kooliaste
3.2.1.7. Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid.
3.2.1.9. Ökoloogia ja keskkonnakaitse.
GEOGRAAFIA
4.2. III kooliaste
4.2.2.1. Kaardiõpetus.
FÜÜSIKA
5.2. III kooliaste
5.2.4.3. Aine olekute muutused. Soojustehnilised rakendused. Gümnaasiumi riiklik õppekava, „Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse” § 15 lõike 2 alusel.
GEOGRAAFIA
3.4.2. Vesi ja veega seotud probleemid
Meetodid:
Töölehtede kirjalik täitmine
Navigeerimine
Mõõtmine
Andmete analüüs
Suunatud diskussioon
Visuaalne hindamine
Juhis õpetajale:
Enne õppepäevale tulekut palume teha õpilastele väikese sissejuhatuse programmi teemasse, et kõikidel oleks teadmine eesootavast programmist.
Õpetaja vastutab oma õpilaste eest nii õppeprogrammi toimumise ajal kui ka vaba aja veetmisel.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Programm toimub õues Saadjärvel. Vajalik riietus vastavalt ilmale!
Üldine teema käsitlus on kõikidel vanuserühmadel sarnane, kuid programmi täpne sisu ja tegevused kohandatakse vastavalt sihtrühma vanusele.
Et kõigil oleks meeldiv ja turvaline tutvu meie kodukorraga.
Turvalisuse tagamiseks on parvel alati 2 juhendajat lisaks saatvale õpetajale, varustatud on päästevahenditega.
Õppeprogrammi juhendajad.
Tänu paadisillale ja konarlikule maastikule on ratastooliga ligipääs raskendatud aga võimalik.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.5268921, 26.6739163
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
+372 5911 3318
Programmi läbiviija:
Keel:
Viited:
Seotud failid:
Õppeprogrammi pikk kirjeldus
Pikk kirjeldus:
Eesmärk:
Järvede ja järveelustiku eripära tundmaõppimine. Õppida tundma ning aru saama looduses toimivaid seoseid. Õppida nägema järvi enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.
Sihtrühm: 1. – 12. klass
Kestus: 90 minutit
Koht: Jääaja Keskus, Saadjärv
Vahendid:
- Töölehed
- Kirjutamisalused ning –vahendid
- Kompass
- Kaart
- Mõõdunöör, raskus, secci ketas, taimekonks
- Termomeetrid
- Sond
Tegevused
Sissejuhatus ~10 min
Osalejatele tehakse sissejuhatus teemasse ning tutvustatakse tegevuskava. Korratakse üle veeohutuse peamised põhimõtted ning jagatakse päästevestid. Osalejad jagatakse rühmadesse.
Teema arendus ~70 min
Navigeerimine – Saadjärve kaldal või parvel, halva ilma korral õppeklassis. Töömeetodite ja töövahendite tutvustus. Tutvumine kompassi ja kaardiga, ilmakaarte määramine. Positsioneerime end Saadjärve ümbruse kaardil. Vaatluspunkti jõudmiseks asimuudi kindlaksmääramine.
Siseveekogud - Siseveekogude jagunemine. Järvede toitumine, veevahetus, järvevee ringlus. Võrdlus merega.
Mõõtmised parvelt – mõõtmisvahendite ja töömeetodite tutvustamine. Andmete kogumine järvel. Vee temperatuuri mõõtmine, vee sügavuse ja läbipaistvuse mõõtmine.
Vee temperatuuri ja hapnikusisalduse mõõtmine erinevatelt sügavustelt hapnikuanalüsaatoriga.
Mõõtmistulemuste kandmine töölehele ning analüüs.
Taimede uurimine – veesiseste ning kaldavees kasvavate taimede uurimine ning määramistabeli abil määramine. Veesiseste taimede püüdmine järvest taimekonksu abil ning kaldavee taimede vaatlemine parvelt. Taimede tähtsus järves, seosed järves.
Kokkuvõte ~10 min
Kokkuvõtted tehakse parvel tagasiteel sadamasse. Kokkuvõtte käigus korratakse üle olulisemad õppepäeva käigus saadud teadmised.