Avastusõpe
Ökokratt

Avastusõpe Puhta vee teemapargi õpperajal eeldab digivahendi kasutamisoskust ning huvi avastada loodust mitte traditsiooniliselt ja kasutades ruutkoode. Ülesanded punktides käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetria, protsendi alalt õpperaja 40-s punktis: http://metsamoisa.ee/index.php/opperajad ja kaart: http://metsamoisa.ee/index.php/orinteerumine/metsamoisa-orienteerumiskaart. Ligipääs on tagatud ratastoolija kruusakattega kõnniteelt.

Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.

Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes. Sobilik 4. - 9.klass

Programmi kohandatakse puuetega lastele vastavalt õpilaste individuaalsetele õppekavadele sh abivahendiga liikujatele. Meie juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.

Õpipädevused:

digipädevus
enesemääratluspädevus
kultuuri- ja väärtuspädevus
matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalne pädevus
õpipädevus
sotsiaalne ja kodanikupädevus
suhtluspädevus
tunnetus- ja õpioskused

Õpitulemused:

II kooliastme õpilane:
- kirjeldab metsa kui ökosüsteemi, sh keskkonnatingimusi metsas;
- võrdleb männi ja kuuse kohastumusi;
- iseloomustab ja võrdleb peamisi metsatüüpe kasvutingimuste järgi;
- selgitab, kuidas kaitsta elurikkust metsas;
- selgitab loodus- ja majandusmetsade kujunemist, nimetab säästva metsanduse
põhimõtteid.
- oskab kirjeldada taimede ja loomade eluavaldusi: : toitumine ja tegutsemine talvel;
- väärtustab bioloogilist ja maastikulist mitmekesisust ning säästvat eluviisi;
- oskab õpetaja juhendamisel teha lihtsamaid praktilisi töid, teha lõket, keeta taimeteed;
III kooliastme õpilane lisaks eelnevale
- leiab ning analüüsib infot loomade kaitse, püügi ja jahi kohta
- väärtustab selgrootute loomade kaitsmist.

Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:

II kooliaste: 2.1.6.5. Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond, 2.1.6.10. Muld elukeskkonnana, 2.1.6.11. Aed ja põld elukeskkonnana, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis III kooliaste: 2.2.4.7. Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid  

Programmi seos riikliku õppekavaga 2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“ 4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“ 7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“

Meetodid:

Ruutkoodide ja nutiseadme kasutamine looduse õppeks, avastusõpe, praktilised mõõtmised looduses, loodusvaatlus, joonisfilmi tegemine, fotografeerimine, loomade tegevusjälgede otsimine jne. 

Juhendaja jagab õpetab kasutama WIFI -t ning annab kõikidele õpilastele kaardi millega on võimalik orienteeruda erinevate punktide vahel ja neid leida.

Palume kaasa võtta isiklik nutiseade millega saab lugeda ruutkoode kohalikus wifi võrgus.

Juhis õpetajale:

Riietus ja jalanõud palume valida vastavalt ilmastikule ja õues viibimiseks. Tutvustage õpilastele eelnevalt programmi teemat ning asukohta. Alustada teema tutvustamisega koolis, et õpilastel on võimalus omandatud teadmisi rakendada praktikasse looduses liikudes. Peale õppekäigu toimumist jätkake teema käsitlemist koolis. Korrake programmil nähtut/kuuldut.

Sihtgrupp:

4-6 klass II kooliaste
7-9 kl III kooliaste

Kestus:

3 tundi

Grupi suurus:

20

Toimumise aeg:

Aastaringselt

Hind:

170€

Lisainfo:

Erivajadustega õpilaste osalemise puhul on vajalik võtta kontakti. Selgitame välja puuded, erivajadused ja taristu võimalused.

Tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta saab anda keskkonnahariduse veebilehe kaudu. Vahetu tagasiside õpetajalt ja õpilastelt saadakse programmi kokkuvõtte tegemisel suuliselt: millest räägid oma kaaslasele või perele, mis õnnestus, mis üllatas, mis häiris, mida teha teisiti, kas tuled uuesti järgmisele programmile.

Juhendajate hariduslik valmisolek.

Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht,  TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.

Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.

 

Helgi Sammel: kõrgharidus metsainsener, , loodusgiid noorsootöötaja, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.

 

Läbiviimise koht:

Puhta Vee Teemapark. Kokkuleppel tellijaga sobivas kohas vajadusel kohandatakse õppeprogrammi

Läbiviimise asukoht:

59.056192726488, 26.0098026

Maakond:

Lääne-Virumaa

Otsekontakt:

Programmi läbiviija:

Priit Adler; Ain Aasa; Helgi Sammel: matkajuhid, loodusgiidid, ja Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetajad, looduskailitusste spetsialistid, noorsootöötaja tase 6, loodusgiid tase 5, TÜ uurmusliku õppe tunnistus, esmaabi tunnistus

Keel:

Eesti keel

Pikk kirjeldus:

Programm kestab 3 tundi koos söögipausiga 30 minutit vastavalt õpilaste söögiaja harjumusele ja soovile.

Sissejuhatus 15 min

Õppekäigu eesmärkide tutvustamine. Kuidas käituda õppekäigul, ohutusreeglite selgitamine.

 Tegevused 2 tundi

Avastusõppel kasutatakse digivahendeid kasutades ruutkoode. Ülesanded käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest nagu rähni töökoda, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetrilisi kujundeid moodustades nööriga, puuliigi protsent koguhulgast, lohukivi lood, metsaõunapuu, metssigade püherdamise ja ravitsemise koht. Kokku 40-s punktis.

Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.

Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes.

Kokkuvõte õppekäigust.15 min 

Küsimus põhikooli õpilastele – mida avastasite ja mida märkasite?

 

 

 

Viimati uuendatud:

02.12.2021