Haridusprogramm
Autor: Roomet Ild
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Veealuse maailma salapära ja ilu on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus hoopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.

Allveelaevasõiduga seonduvad küsimused saavad selgemaks õppeprogrammis, kus õpilased katsetavad vedelike tihedustega ja võimalustega õhku vee alla viia. Lisaks käsitletakse õppeprogrammis ka tiheduse sõltuvust temperatuurist ning tiheduse ja ruumala seoseid.

Maakond: Harjumaa
puhta vee ABC töölehed
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Trükis on mõeldud 1.–12. klassi õpilastele õppekava läbiva teema “Keskkond ja jätkusuutlik areng” õpetamisel täiendava lisamaterjalina. Lisaks 10-le töölehele on trükises toodud ära ka enamiku ülesannete võimalikud vastused.

lauamäng
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

See on keskkonnateemaline lauamäng, kus võitjaks on see, kes jõuab esimesena finišisse, olles arvet pidanud oma veekasutuse üle. Mängu mängimiseks on vaja vähemalt kahte mängijat, täringut ning mängunuppe, milleks võib kasutada näiteks pudelikorke, kastanimune või kivikesi. Lauamängul on 79 nummerdatud ruutu ja toruliitmikku, millest mõned lubavad liikuda edasi, mõned käsivad jätta viskekorra vahele või liikuda tagasi… Mängijad viskavad kordamööda täringut ning liiguvad ruutudel ja liitmikel edasi vastavalt täringuviskel saadud numbrile. Mängu võidab see mängija, kes jõuab esimesena finišisse, visates sinna jõudmiseks täringul õige numbri. Kui visatud number on suurem, tuleb vastav arv ruute finišist tagasi astuda ja järgmise viskega uuesti proovida. Mängu alustab see, kes viskab täringul kõige suurema numbri.

situatsioonipildid
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Alushariduse programmile “Mina ja keskkond” vastav neljast keskkonnaalasest (energiasääst, jäätmed,  vesi, looduskaitse) situatsioonipildist koosnev  postrite/situatsioonipiltide komplekt. Piltide alusel töötati välja eesti keele õppeprogramm lastele, kelle emakeeleks on vene keel. 

Maakond: Harjumaa
placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kui tavainimese käest küsida, mis on kõige tähtsam eluressurss, võib kuulda kõige erinevamaid vastuseid: õhk, metsad, toit jne. Muidugi on selles ka killuke tõde, kuid ilmselgelt oleks õigeks vastuseks: vesi. See on nii eluhäll, kui seda toetav peamine komponent, kuid kahjuks on see  majandusarengu sajandil ka üks suuremaid inimkonna muresid.