Mareku Loodusmäng
Lühikirjeldus:

Loodusmäng põhineb 1692-el allakirjutanu lühilooduspalal ja iga lugu esitletakse ja küsitakse asjakohane küsimus iga loo kohta ning nii pannakse tegelik loodustunnetus ja loodusteadmised proovile. Võistkonnad või persoonid vastavad. Iga loo vastust ka kommenteeritakse ja on ka arutelu-diskussioon. Saab võistelda persooniti ja võistkonniti. Selguvad võitjad. Esitletakse kokku ükshaaval 14 lugu, küsitakse iga loo järel loo kohta vastav küsimus ja Mäng kestab kokku 45 minutit - 1 tund. Tegu on nagu mälumänguga, aga lood -küsimused-vastused-kommentaarid, ei ole raamatust võetud, vaid pärinevad ühe inimese sulest ja lugude isiklikust varamust. Lood on lühidad ja kuulatavad ning jäävad hästi meelde.

placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Keskkonnainvesteeringute keskuse (KIK) ning Tallinna Ülikooli haridusuuenduse tippkeskuse toel toimunud koolitusprojekti “Formaal- ja mitteformaalhariduse asutuste ja ülikoolide koostöö säästva arengu hariduse õppeprogrammide ettevalmistamiseks ja kvaliteedi monitoorimiseks – pilootprojekt” eesmärkideks oli tõhustada riikliku õppekava läbiva teema “Keskkond ja jätkusuutlik areng” täitmist formaal- ja mitteformaalhariduse õppeasutuste koostöös. Projekti käigus arendati ülikoolide õppejõudude-teadurite (Elina Malleus, Grete Arro, Liisa Puusepp, Mihkel Kangur) kaasabil õpetajate ja keskkonnahariduskeskuste juhendajate koostöö oskuseid teaduspõhiste säästva arengu haridust toetavate õppeprogrammide- ja materjalide ettevalmistamisel.

Abiks alustavale ja meeldetuletuseks kogenud keskkonnaspetsialistile – 2018. aasta KOV keskkonnaalase koolitusprogrammi materjal
Sihtgrupp: Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Abiks alustavale ja meeldetuletuseks kogenud keskkonnaspetsialistile – 2018. aasta KOV keskkonnaalase koolitusprogrammi materjal

kogumik Minu kodukoha veekogu
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Uurimusliku õppe projekt „Minu kodukoha veekogu bioloogilised, kultuurilised ja majanduslikud väärtused” toimus 2011. aasta veebruarist kuni 2012. aasta aprillini. Projekti koordineeris Keskkonnaamet ja sellest võttis osa 43 kooli üle Eesti. Projekti eesmärgiks oli uurida koolilähedase veekogu (jõgi, järv) seisundit ja veekogu rolli inimasustuse kujunemisel, kultuuripärandis, majanduses minevikus, olevikus ja tulevikus.

Kogumiku vaatlustulemustest koostas Reet Kristian

keelekümblus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Keskkonnahariduslike keelekümblusprogrammide kogumik Сборник учебных природоведческих программ по методу языкового погружения Keskkonnahariduslike keelekümblusprogrammide kogumik on koostatud KIK 2011 aasta Keskkonnateadlikkuse projekti nr 141 „Keskkonnahariduslike keelekümblusprogrammide koostamise koolitus ning vastavate programmide väljatöötamine“ raames. Kogumik sisaldab 18 õppeprogrammi põhikooli ja gümnaasiumi õpilastele, mis koosnevad metoodilisest juhendist ja töölehtedest. Programmid koostasid keelekümblusprogrammide koolitusel osalenud Ida-Virumaa õpetajad. Kogumik on kasutamiseks kõigile, kes viivad läbi keskkonna- ja loodusteemalisi keelekümblusprogramme eesti ja vene keeles.