placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Marjad ja puuviljad on tervisliku toitumise seisukohalt väga tähtsad. Eestis kasvanud marjad ja puuviljad on just selliste omadustega, mida vajab inimene vastupidamiseks põhjamaises karmis kliimas. Aiandustootjad on toonud Eestisse ka väärtusliku uue marja – mustika – mis oli oluline indiaanlastele ja aitas vastu pidada ka Ameerika uusasukatel. See andis uue võimaluse Eestis võtta kasutusele kaevandamise järel kasutult seisvad turbaalad, mis siiani on olnud meie tööstuse järel üheks oluliseks kasvuhoonegaaside emissioonide allikaks. Õpilastele tutvustatakse puuviljade ja marjade keskkonnasäästlikke tootmisviise ja antakse ülevaade nii tuntud kui ka uutest kultuuridest ning teadmisi nende tervislikkusest. 

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Toidutootmisel on üheks suurimaks saaki limiteerivaks faktoriks erinevate putukate poolt tekitatud kahju. Enamasti kasutatakse kahjurite arvukuse vähendamiseks sünteetilisi taimekaitsevahendeid, mis aga vähendavad saagi majanduslikku tasuvust, võivad kuhjuda keskkonda, jätta jääke lõpp-produktidesse ja hävitavad ära ka kasulikud ja neutraalsed lülijalgsed. Alternatiivseks ja keskkonnasõbralikumaks viisiks on põllumajandustootmises kasutada looduslikke vaenlasi, taimekaitseline tähtsus on eelkõige lülijalgsete hõimkonda kuuluvatel röövtoidulistel, parasitoididel ja entomovektoritena kasutatavatel tolmeldajatel. Kursuse käigus tutvustatakse õpilastele erinevate röövtoiduliste lülijalgsete ja parasitoidide välist morfoloogiat ja bioloogiat ning entomovektor tehnoloogia olemust, kasurite põllumajanduslikku tähtsust, soodustamise võtteid ja kasutusvõimalusi jätkusuutlikul toidutootmisel. Praktilise osa käigus vaatlevad õpilased binokulaaride abil erinevaid kasulikke putukaid ja õpivad tundma nende morfoloogilist ehitust.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Mahepõllumajandus on tootmisviis, mis põhineb tasakaalustatud aineringlusel ja kus rõhuasetus on kohalikel taastuvatel ressurssidel. Võrreldes tavatootmisega, on taimekasvatuses erinevad meetodid ja võimalused mullaviljakuse säilitamiseks ja tõstmiseks ning efektiivse taimekaitse teostamiseks. Samuti on oluline tagada loomade heaolu ja tervis, et neil oleks võimalus rahuldada oma loomuomaseid vajadusi. Mahepõllumajandus on kontrollitud tootmissüsteem ja nendele tootmisnõuetele vastavad saadused ja töödeldud tooted märgistatakse Euroopa Liidu mahelogo ja Eesti ökomärgiga. Eesmärgid: Õpilane teab, mida tähendab mahepõllumajanduslik tootmine nii taime- kui loomakasvatuse puhul ja millised on erinevate tootmisviiside keskkonnamõjud. Õpilane teab, kuidas märgistatakse mahetooteid.

Maakond: Tartumaa
seemnelevi
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

KIK-i projekti nr 5661 "Väliõppepäevad: alvarid ja nende jätkusuutlik hooldamine põlislammastega" raames toimunud koolituse materjalid, kuidas taimede seemned levivad lammaste villaga.

loopealsete taimed
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

KIK-i projekti nr 5661 "Väliõppepäevad: alvarid ja nende jätkusuutlik hooldamine põlislammastega" raames toimunud koolituse materjalid maalammastega karjatatavate loopealsete taimedest.