ohustatud loomatõud
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Trükises jagatakse lugejaga Eesti parimaid praktikaid seoses elurikkuse säilitamisega põllumajanduses, pöörates erilist tähelepanu vanadele sortidele ja tõugudele kui hoidmist ja kaitset vajavale väärtuslikule genofondile.

placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Aktiivõppeprogrammis jagatakse õpilasgrupp jaotatakse viide rühma, millest igaüks tutvub süvitsi ühe alateemaga. Lahendada tuleb ette antud ülesandeid ning oma valdkonna olulisemad faktid teistele ette kanda. Ettekannet abistab ise joonistatud poster. Palju tuleb kasutada loovat mõtlemist ning vastuseid tuleb otsida erinevatest allikatest, näiteks postritelt või arvutist.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Keskkonnaridusliku sisuga õppeklipp teemal “Eesti loodusvarad ja nende kasutamine”.  2-5-minutiliste, lavastuslike lühifilmide ülesehitus on läbi kõikide teemade ühesugune: esimeses osas saab (ka üle võlli) nalja, lõpuosas esitab näitleja teemakohase teadusliku definitsiooni ning toob mõne näite.

placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Toidutootmisel on üheks suurimaks saaki limiteerivaks faktoriks erinevate putukate poolt tekitatud kahju. Enamasti kasutatakse kahjurite arvukuse vähendamiseks sünteetilisi taimekaitsevahendeid, mis aga vähendavad saagi majanduslikku tasuvust, võivad kuhjuda keskkonda, jätta jääke lõpp-produktidesse ja hävitavad ära ka kasulikud ja neutraalsed lülijalgsed. Alternatiivseks ja keskkonnasõbralikumaks viisiks on põllumajandustootmises kasutada looduslikke vaenlasi, taimekaitseline tähtsus on eelkõige lülijalgsete hõimkonda kuuluvatel röövtoidulistel, parasitoididel ja entomovektoritena kasutatavatel tolmeldajatel. Kursuse käigus tutvustatakse õpilastele erinevate röövtoiduliste lülijalgsete ja parasitoidide välist morfoloogiat ja bioloogiat ning entomovektor tehnoloogia olemust, kasurite põllumajanduslikku tähtsust, soodustamise võtteid ja kasutusvõimalusi jätkusuutlikul toidutootmisel. Praktilise osa käigus vaatlevad õpilased binokulaaride abil erinevaid kasulikke putukaid ja õpivad tundma nende morfoloogilist ehitust.

placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Mahepõllumajandus on tootmisviis, mis põhineb tasakaalustatud aineringlusel ja kus rõhuasetus on kohalikel taastuvatel ressurssidel. Võrreldes tavatootmisega, on taimekasvatuses erinevad meetodid ja võimalused mullaviljakuse säilitamiseks ja tõstmiseks ning efektiivse taimekaitse teostamiseks. Samuti on oluline tagada loomade heaolu ja tervis, et neil oleks võimalus rahuldada oma loomuomaseid vajadusi. Mahepõllumajandus on kontrollitud tootmissüsteem ja nendele tootmisnõuetele vastavad saadused ja töödeldud tooted märgistatakse Euroopa Liidu mahelogo ja Eesti ökomärgiga. Eesmärgid: Õpilane teab, mida tähendab mahepõllumajanduslik tootmine nii taime- kui loomakasvatuse puhul ja millised on erinevate tootmisviiside keskkonnamõjud. Õpilane teab, kuidas märgistatakse mahetooteid.